Artisan Mobile: pięć sposobów na wykorzystanie showroomingu

showrooming-online-sale

W roku 2013 nastąpił pewnego rodzaju przełom: zamiast zwalczać zjawisko „showroomingu”, sprzedawcy zaczęli je wykorzystywać – pisze Bob Moul, prezes Artisan Mobile.

Początkowo showrooming niepokoił sprzedawców, ponieważ zagrażał sprzedaży stacjonarnej. Jednak stopniowo firmy zaczęły zauważać, że smartfony mogą w zasadzie pomóc im zbudować silniejszą relację z klientami. 

Oto pięć sposobów stosowanych przez sprzedawców, którzy przekuli showrooming na swoją korzyść:

1. Dobijmy targu

Coraz mniej osób korzysta z kuponów papierowych. Jak skomentował Mark Newberry, właściciel Tarrytown Pharmacy: „Może jeśli masz 70 lat możesz wycinać kupony, ale ja robię wszystko na komputerze czy telefonie, zyskując dostęp w czasie rzeczywistym do promocji na produkty, które widzę na półce sklepowej.”

Newbery jest jednym ze sprzedawców, którzy zaczęli w 2013 korzystać ze specjalnych czytników, które aktywują przypisane do danej lokalizacji kupony dostępne na aplikacji mobilnej.

2. Zakupy jako gra 

Sieć sklepów Century 21 idzie jeszcze dalej. Sprzedawca opracował program pilotażowy, dając klientom możliwość doświadczenia rozszerzonej rzeczywistości za pomocą telefonu komórkowego. Skanując logo sklepu, klient otrzymuje wirtualną ofertę. Doświadczenie to przypomina nieco grę, która angażuje klienta, ale też dostarcza wiedzy o jego preferencjach i o tym, jak reaguje na poszczególne promocje.

3. Doładowanie baterii 

Baterie w komórkach zawsze się wyczerpują. Urban Outfitters wykorzystał wieczną potrzebę naładowania telefonu i latem 2013 uruchomił w kilku sklepach punkty ładowania komórek. Nie tylko zwiększyło to ruch w salonie, ale zachęciło też klientów do połączenia z siecią WiFi sklepu. Dzięki temu Urban Outfitters ma możliwość stwierdzić, czego szukają na urządzeniach mobilnych klienci i wysyłać spersonalizowane komunikaty.

4. Test lojalności

Best Buy ma nowy program lojalnościowy. Nagradza klientów, którzy ściągną aplikację mobilną sklepu. Gdy aplikacja jest zainstalowana, użytkownicy otrzymują nagrody za korzystanie z niej w sklepach Best Buy. Każdy check-in odblokowuje nagrody, dzięki czemu doświadczenie zakupowe w salonie sprzedaży jest połączone ze światem wirtualnym

5. Zaleta w postaci wygody 

Najlepszym, co sklep może zaoferować klientom – oprócz możliwości zaoszczędzenia pieniędzy – jest wygoda. Istnieją narzędzia, dzięki którym aplikacja mobilna przydaje się w sklepie nawet wtedy gdy nie wiąże się ze zniżkami. Np. sieć Lowes oferuje na swojej aplikacji mobilnej mapowanie sklepu. Użytkownik ma podgląd na to, jakie produkty są dostępne i gdzie są zlokalizowane. Pozwala to klientom zaoszczędzić czas i szybciej odnaleźć produkty, które ich interesują.

*Bob Moul jest prezesem Artisan Mobile. Jest to platforma, która pomaga firmom analizować, doskonalić i zarządzać aplikacjami mobilnymi w czasie rzeczywistym, bez konieczności pisania kodów.

Przeczytaj pełną wersję artykułu w angielskim serwisie Evigo.com

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring