Ruszył internetowy sklep subskrypcyjny Supplite

Do końca marca wystartuje Supplite, internetowy sklep subskrypcyjny. Wersja BETA serwisu została uruchomiona w lutym 2014 roku.

W pierwszym etapie działalności oferta sklepu będzie skupiała w sobie następujące grupy produktów: soczewki kontaktowe oraz artykuły do ich pielęgnacji, produkty kosmetyczne oraz witaminy i suplementy diety. Zakup takich produktów realizuje się minimum raz w miesiącu lub gromadzi większe zapasy na dłuższy czas. Supplite będzie dostarczał co miesiąc określony przez klienta zestaw produktów pod wskazany adres, w obranej przez klienta formie przesyłki.

jozef-banas-supplite-sklep-subskrypcyjny

Józef Banaś, general manager Supplite

„Jak widać na przykładzie GlossyBox, subskrypcja jest rosnącym trendem w Polsce. Mamy coraz więcej pomysłów na wykorzystanie tego narzędzia do zakupów w sieci – powstają nowe serwisy subskrypcyjne o różnej tematyce, głównie o charakterze „adventure”. Model został dobrze przyjęty na polskim rynku, jednak jest jeszcze masa pracy do wykonania.” – mówi Józef Banaś, general manager i twórca projektu Supplite.

„Nasz model różni się od tych obecnych w Polsce, choćby przez to, że to klient sam wybiera, jakie produkty mają być do niego dostarczane każdego miesiąca. Jesteśmy jednak mocno przekonani, że skoro Polacy coraz chętniej zamawiają abonament z niespodziankami, to tym bardziej przychylnie przyjmą model, który w prosty sposób ułatwi im codzienne życie.”

Jak zaznacza Józef Banaś, ci którzy decydują się na działanie w tym modelu muszą przede wszystkim dokładnie przeanalizować potrzeby rynku i  wybrać asortyment, który chcą dostarczać swoim klientom. „Subskrypcja nie jest prostym modelem do komunikacji marketingowej. Oczywiście, z jednej strony broni się innowacyjnością, ale z drugiej strony sprzedajemy model, nie produkt. Dlatego trzeba się przygotować do nieszablonowych rozwiązań, interesującego kontentu  i kreatywnego działania.”

Każdy użytkownik Supplite będzie miał możliwość wybrania proponowanego zestawu produktów lub stworzenie własnego zestawu z dostępnych artykułów. Na indywidualną prośbę będzie wysyłać w ramach abonamentu artykuły również spoza oferty. Serwis Supplite współpracuje z operatorem płatności PayLane. Klient będzie mógł dokonywać płatności za comiesięczne dostawy poprzez karty płatnicze, konto PayPal oraz szybkie przelewy (link przelewowy w treści maila). Przy zamówieniu o wartości 65 zł przesyłka towarów Supplite będzie darmowa, a każdy klient będzie miał 10 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny.

„Aktualnie na terenie Polski działa gro sklepów subskrypcyjnych tzw. „adventure”, które co miesiąc wysyłają ustalony zestaw produktów (kosmetycznych, konfekcyjnych czy spożywczych) za ustaloną odgórnie kwotę. Są to z reguły produkty niepełnowartościowe, niskiej jakości i nie zawsze spełniające oczekiwania odbiorców.” – tłumaczy Józef Banaś.

„Największym wyzwaniem jest dla nas przekonanie konsumentów do nowego modelu sprzedaży.  W naszych działaniach marketingowych będziemy kładli znaczny nacisk na takie aspekty subskrypcji jak wygoda, bezpieczeństwo i oszczędność czasu. Systematyczne dostarczanie niezbędnych każdego dnia produktów jest naszym atutem, niemniej jednak ten model nie jest obecny w świadomości naszych potencjalnych klientów. Przed nami  olbrzymie wyzwanie, jakim jest dobór odpowiednich środków komunikacji z rynkiem i treści, które w efektywny sposób dotrą do osób, którym Supplite przyniósłby wymierne korzyści.” – dodaje.

Główny magazyn Supplite znajduje się w Krakowie. Wysyłki realizuje Poczta Polska, InPost, w tym Paczkomaty oraz serwis Apaczka. Firma dzierżawi serwer dedykowany w firmie hostingowej Kei.pl. W zakresie IT obsługą zajmuje się Bold Brand Commerce.

Reklama

SCF 2017 Spring