Toshiba obala trzy mity o m-commerce

mobile-commerce-multi-channel

Większość sprzedawców zdaje sobie sprawę, że kanał mobilny jest nieodłącznym elementem sprzedaży wielokanałowej, jednak w branży funkcjonują trzy mity, które hamują rozwój sprzedaży na urządzeniach przenośnych. Rozprawia się z nimi raport ”M-commerce: It’s about “Me” not just “Mobile” opublikowany przez Toshibę.

Mit pierwszy: „Sprzedaż mobilna polega na kupowaniu poza sklepem

Cytując badania Google, raport wskazuje, że 90% klientów korzysta ze swoich urządzeń we wstępnej fazie zakupów (poszukiwania, czytanie recenzji, porównywanie cen), zaś 80% korzysta z nich w sklepie.

Toshiba radzi, że aby lepiej zaangażować klientów mobilnych w sklepie, sprzedawcy powinni wzbogacać strony i aplikacje o więcej funkcji niż tylko lokalizacja sklepu i opcje zakupowe. „Dostosowany do smartfonów layout sklepu, informacje o lokalizacji produktów, interaktywne kody QR i unikalne promocje dla użytkowników mobilnych to kilka przykładów na to, jak sprzedawcy mogą wykorzystać możliwości, które dają urządzenia mobilne wykorzystywane przez klientów w sklepie.

Mit drugi: „Zakupy mobilne to głównie płacenie w sklepie”

Z raportu wynika, że płatności mobilne mają niewielki udział w 14 bilionach dolarów obrotu globalnych sprzedawców. Klienci nadal najlepiej się czują z tradycyjnymi metodami płatności. W publikacji “US Mobile Wallet Roundup: Gauging the Future Potential of Today’s Solutions” Yankee Group czytamy, że portfele mobilne w Stanach Zjednoczonych cieszą się dużym zainteresowaniem, ale nie przyjmują się zbyt szybko.W ciągu ostatnich trzech miesięcy, jedynie 16% właścicieli urządzeń dotykowych korzystało z nich do płacenia w sklepie.

Mit trzeci: „Sprzedaż mobilna opiera się na urządzeniach zapewnianych przez sklep”

Niektórzy sprzedawcy chcą zachęcić klientów do korzystania z zamontowanych w sklepach urządzeń, co generuje koszty i zmusza klientów do oswajania się z innym urządzeniem, mimo że posiadają własne.

Lepiej jest integrować aplikacje mobilne z technologią iBeacon. Urządzenia wykorzystujące technologię Bluetooth zlokalizowane w sklepie określają pozycję klienta i wysyłają mu specjalne informacje albo powiadomienia, adekwatne do miejsca, w którym akurat przebywa.

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring