Raport: europejski rynek sprzedaży online szybko dogania amerykański

Z badań przeprowadzonych przez RetailMeNot wynika, że europejski rynek e-commerce jest we wcześniejszej fazie rozwoju niż amerykański. Jedynie 46% Europejczyków kupuje online, w Stanach Zjednoczonych odsetek ten wynosi 55%. Jednak rozdźwięk ten stopniowo się zmniejsza.

Analitycy przewidują, że sprzedaż online w Stanach Zjednoczonych wzrośnie o 15% do 2014 roku i osiągnie wartość 189,3 miliardów dolarów. W Europie zaś rynek będzie wart 131,2 miliardy funtów, co oznaczało będzie wzrost o 18%.

W Polsce przez internet kupuje 51% mieszkańców, 52% we Francji, 49% w Holandii i 45% w Niemczech.

W 2014 roku brytyjski rynek sprzedaży internetowej osiągnie wartość 45 miliardów funtów. Wraz z rynkiem niemieckim będzie stanowił aż 81% rozmiaru wszystkich ośmiu przebadanych rynków, z Włochami, Holandią, Polską, Hiszpanią i Szwecją włącznie.

Zakupy online są szczególnie popularne w Szwecji i Wielkiej Brytanii, gdzie ponad dwie trzecie populacji kupuje przez internet.

Mimo dynamicznego rozwoju, e-zakupy nie są jeszcze tak popularne w południowej Europie. Raport pokazuje, że jedynie jeden na pięciu obywateli Włoch (20%) kupuje online. W Hiszpanii odsetek ten wynosi 32%.

W 2014 roku 2014 europejscy klienci wydadzą online średnio 749 funtów i będą kupowali online co najmniej raz w miesiącu. Przeciętna wartość koszyka wyniesie 49 funtów. Z kolei Amerykanie wydadzą średnio 1.106 funtów (o 14,4% więcej niż w 2013 roku). Średnia wartość koszyka w Stanach Zjednoczonych wyniesie 71 funtów.

„Dziś dynamikę rynku napędza głównie wzrost częstotliwości robienia zakupów przez klientów internetowych, którzy wydają w sieci coraz więcej. W ubiegłych latach wzrost e-commerce opierał się raczej na szybko rosnącej liczbie konsumentów korzystających z tego kanału po raz pierwszy.” – tłumaczy Giulio Montemagno, wiceprezes RetailMeNot.

„W 2014 roku oczekujemy, że sprzedaż internetowa w Europie wzrośnie 11,9 razy szybciej niż sprzedaż offline. W Wielkiej Brytani wzrost online będzie wynosił 15,8%, sprzedaż tradycyjna zaś wzrośnie zaledwie o 2,4%” – dodaje.

ecommerce-us-uk-europe

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring