PricePanda: przyszłość e-commerce leży w kanale mobilnym

pricepanda m-commerce mobile sales

PricePanda, internetowa porównywarka cen należąca do grupy Rocket Internet, odnotowuje stabilny wzrost ruchu z urządzeń mobilnych. Ostatnio firma uruchomiła aplikację mobilną oraz witrynę online dostosowaną do wymogów smartfonów i tabletów. Według ekspertów z PricePanda, już niedługo kanał mobilny zdominuje świat internetowych zakupów.

Według oświadczenia firmy, ruch mobilny na stronie PricePanda rósł stabilnie przez ostatni rok, by w końcu ustabilizować się na poziomie 45%. Firma uruchomiła swoją aplikację mobilną w październiku 2013 roku, oferując ją posiadaczom urządzeń wyposażonych zarówno w iOS jak i w system Android. W tym samym czasie dokonano optymalizacji witryny PricePanda pod kątem jej wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Powołując się na wyniki badań eMarketera przedstawiciele PricePanda twierdzą, że segment m-commerce może się także poszczycić rosnącą sprzedażą. W roku 2013 był on odpowiedzialny za 16% wszystkich transakcji e-commerce w USA.

Takie stanowisko znajduje potwierdzenie w raporcie „2014 Mobile Media Consumption Report”, opublikowanym przez firmę InMobi. Według jego autorów w roku 2014 handel mobilny czeka wzrost sięgający 15%, a aż 84% konsumentów planuje w tym roku zrobić zakupy za pomocą urządzenia mobilnego. 48% respondentów twierdzi także, że kanał mobilny jest najważniejszy w kontekście wpływania na decyzje zakupowe klienta.

Według analityków banku inwestycyjnego Goldman Sachs, w 2018 roku m-commerce osiągnie poziom sprzedaży dziś przypisywany całej branży e-commerce. Szacują oni, że całkowita wartość sprzedaży w kanale mobilnym sięgnie wtedy kwoty 626 miliardów dolarów.

Pełna wersją artykułu w języku angielskim w serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring