Inditex kontynuuje globalną ekspansję w kanale online

zara inditex e-handel e-commerce

Grupa Inditex, hiszpańska sieć sprzedaży wielokanałowej, planuje poszerzyć zasięg e-sklepu Zara na skalę globalną. Pod koniec roku 2014 Inditex planuje swoją obecność na 27 rynkach.

Według najnowszego sprawozdania finansowego, Inditex planuje w ciągu najbliższych kilku tygodni wprowadzić sklep internetowy Zara.com na rynek rumuński. Następne w kolejce są Korea Południowa i Meksyk – ekspansję na te rynki zaplanowano na koniec 2014 roku. Już od początku tego roku Zara.com działa w Grecji. W ten sposób do końca roku Grupa Inditex będzie obecna na 27 rynkach.

Nowe plany rozwoju są kontynuacją ekspansji z roku 2013. Już wtedy uruchomiono sklepy Zara, Massimo Dutti oraz Zara Home w Kanadzie. Zara oraz Zara.com wystartowały także w Rosji, a Pull&Bear – w Rumunii. W sierpniu 2013 z kolei uruchomiono sklepy online Zara Home i Massimo Dutti dla klientów z Kanady. W ten sposób Grupa Inditex zapewniła sobie obecność na 22 rynkach.

Zara rozpoczęła swoją internetową ekspansję w roku 2010. To wtedy powstały pierwsze e-sklepy tej marki w kilku europejskich krajach. W roku 2012 firma otworzyła swój pierwszy sklep internetowy w Chinach. Poza Zara i Zara Home, w portfolio Grupy Inditex znajdują się marki takie jak Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho i Uterqüe. Grupa kontynuuje rozwój wszystkich tych podmiotów na światowych rynkach.

Według oświadczenia finansowego Grupy Inditex, sprzedaż netto w spółkach wchodzących w jej skład wzrosła w 2013 roku o 5%, osiągając łączną kwotę 16,7 miliarda euro. Przychód netto sięgnął kwoty 2,4 miliarda euro, co stanowi 1-procentowy wzrost w skali roku.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com. 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring