Infografika: jak kolory wpływają na sprzedaż online

Wybór koloru na stronie może w znaczny sposób wpłynąć na poziom konwersji. Ponad 92% klientów przyznaje, że wizualny aspekt procesu zakupowego online ma na nich największy wpływ – wynika z analiz KISSmetrics.

Według statystyk sporządzonych przez firmę, czasami nawet najdrobniejsze modyfikacje na stronie, takie jak zmiana koloru przycisku „dodaj do koszyka”, mogą znacząco zwiększyć konwersję. Z badań wynika również, że klienci podświadomie oceniają produkt w ciągu 90 sekund.

Okazuje się też, że kolory preferowane przez kobiety to: niebieski, zielony i fioletowy. Preferencje mężczyzn różnią się nieznacznie, w większości przyciąga ich niebieski, zielony i czarny.

Podobnie, niewiele różnią się preferencje obu płci jeśli chodzi o barwy nielubiane. Kolory, których unikają kobiety to pomarańcz, brąz i szarość, mężczyzn zaś zniechęcają: pomarańcz, brąz i fiolet. 

colors-conversions-ecommerce

Jak pokazuje inna infografika KISSmetrics, kolory mogą mieć różny wpływ na różnych klientów. Podczas gdy czerwony i pomarańczowy najbardziej przyciągają „impulsywnych klientów”, granat i turkusowy w szczególności przyciągają uwagę „klientów ekonomicznych.”

Z kolei kolory jasno- i ciemno różowy, a także błękit, przyciągają „klientów tradycyjnych”.

Jak zauważają analitycy, dla wielu klientów to jednak nie dobór palety barw na stronie internetowej sprzedawcy ma kluczowy wpływ na chęć do kupowania. Większy problem stanowi ogólnie niska jakość projektu graficznego e-sklepu.

color-conversion-ecommerce

Reklama

SCF 2017 Spring