Amplience: zakupy w sieci stają się coraz mniej wirtualne

Wzrost popularności urządzeń mobilnych sprawił, że zakupy w sieci są dziś prostsze i łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Wolność i elastyczność jakie oferują, służy zarówno konsumentom, jak i sprzedawcom.  Jednak oprócz wszystkich tych korzyści, które bezsprzecznie przynosi e-tailing, istnieje też sporo wyzwań, którym internetowi sprzedawcy muszą stawiać czoła – pisze James Brooke, CEO i założyciel osadzonej w chmurze  platformy sprzedażowej Amplience.

Możliwość oferowania klientom zakupów, które mogą być w pełni zsynchronizowane pomiędzy wszystkimi kanałami sprzedaży, pomaga sprzedawcom zachować pełną kontrolę nad marką, a jednocześnie zapewniać konsumentom bezproblemową, jednolitą obsługę we wszystkich przestrzeniach sprzedaży, co ostatecznie przekłada się na jej wzrost.

Jednak problemy związane z wprowadzaniem i ulepszaniem strategii wielokanałowych to nie jedyne wyzwanie dla dzisiejszych sprzedawców. Pozostaje jeszcze jedna, kluczowa kwestia: jak skutecznie odtworzyć doświadczanie zakupów w sklepie fizycznym online? Albo inaczej – jak sprawić, aby klient z pełnym przekonaniem kupował w sieci bez wcześniejszego, fizycznego kontaktu z towarem, bez przymierzania go lub dotykania? Z pomocą przychodzą dziś rich media.

Prawdopodobnie największą wadą kupowania w sieci jest brak możliwości dotknięcia interesującego nas towaru. Technologia dynamicznego obrazowania jest próbą rozwiązania tego właśnie problemu. Pozwalając klientom obejrzeć towar na ekranie w dużym zbliżeniu, które uwydatnia najmniejsze nawet szczegóły jego wykonania – takie jak rodzaj szwu czy faktura tkaniny – technologia ta umożliwia też obracanie towaru w płaszczyźnie 360 st. i oglądanie go pod wszystkimi możliwymi kontami.

Innym przykładem równie ciekawego i ważnego rozwiązania wykorzystującego rich media jest video marketing, który umożliwia np. internetowym sprzedawcom odzieży nie tylko pokazywanie klientom jak dane ubranie może na nim wyglądać, ale także jak układa się i „pracuje” dany materiał.

Filmy wideo są też coraz częściej  wykorzystywane do budowania jednej, wspólnej płaszczyzny dla produktów i tzw. „treści inspirujących”. Wykorzystując np. reklamy telewizyjne lub klipy Catwalk, eksponujemy towary prezentowane na nagraniach w taki sposób, że klient nie musi nawet przerywać ich oglądania, aby zrobić zakupy.

Rich media bezapelacyjnie zmieniają oblicze zakupów w sieci. Jednymi z ich bardziej intrygujących aspektów, na które na pewno warto będzie zwrócić uwagę w  nadchodzących latach są poszerzona rzeczywistość i wirtualne przymierzalnie 3D.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersja artykułu w angielskim serwisie Evigo.com.

Reklama

SCF 2017 Spring