Cartonomy: nowe pomysły na social shopping

W poniedziałek 31 marca 2014 roku oficjalnie ruszy serwis Cartonomy.com. Jest to platforma społecznościowa, która pozwala użytkownikom wspólnie napełnić koszyk zakupowy. Tak jakby wspólnie robili zakupy w supermarkecie. Jack Lowinger, założyciel i prezes Retry, startupu, który założył Cartonomy, rozmawia z Evigo o tym, jak nowy serwis wypełnia rynkową niszę.

Cartonomy zostanie uruchomiony w wersji responsywnej, zaprojektowanej pod urządzenia mobilne. Będzie pierwszą stroną, która przeniesie do internetu doświadczenie wspólnych wypadów na zakupy ze znajomymi i z rodziną. Początkowo, na stronie dostępne będą produkty sklepów Target, Walmart, Sears, Best Buy i Grugstore.com. Jak twierdzi Lowinger, oferta jest już dość szeroka. Cartonomy planuje stopniowo dodawać do listy kolejnych detalistów.

Przestrzeń społeczna i potrzeby zakupowe

Wszystkich obecnych na platformie sprzedawców łączy jedno: podobne doświadczenie zakupowe. Wyprawa do Walmarta czy Target przeważnie jest czynnością rutynową. Jej celem jest zakupienie produktów codziennego użytku. Wyprawa do Best Buy jest podobna, dotyczy jednak potrzeb „biurowych”. Często ludzie wybierają się wspólnie, zapełniając jeden koszyk, w którym gromadzą produkty na cały tydzień. Serwis Cartonomy został zaprojektowany tak, żeby przenieść to doświadczenie do świata wirtualnego. 

Cartonomy zostało zaprojektowane, ponieważ nie mogliśmy znaleźć w internecie usługi, która umożliwiałaby grupie robienie wspólnych zakupów na podobnej zasadzie, jak rodzina wspólnie zapełnia koszyk w supermarkecie. Nie istnieje porównywalna usługa online, która pozwalałabym ludziom zadbać o potrzeby wspólne, a nie tylko indywidualne. Cartonomy powstał jako przestrzeń, w której realizować można wspólne potrzeby zakupowe.” – mówi Lowinger.

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring