Raport: jak przy pomocy RWD poprawić konwersję

Według analityków z firmy uTest, bariera pomiędzy oczekiwaniami stawianymi przez konsumentów urządzeniom mobilnym i tradycyjnym uległa zatarciu. Dla e-sklepów oznacza to mniej więcej tyle, że wykorzystanie technologii RWD stało się absolutną koniecznością.

„Jeśli zapewnisz użytkownikowi komfort którego on oczekuje, masz dużo większą szansę na to, że wykona on czynności, których ty z kolei oczekujesz od niego. Musisz się jedynie upewnić, że z łatwością odnajdzie on treści, których szuka” – czytamy w raporcie przygotowanym przez uTest.

Według przedstawicieli firmy projektowanie witryn zgodnie z technologią w RWD pozwala skrócić jej czas ładowania, co z kolei skutkuje znacznym wzrostem wskaźnika konwersji. Strony projektowane tradycyjną metodą często mają zbyt dużą objętość, co skutkuje długim czasem ładowania i irytacją klienta, który może po prostu zrezygnować z zakupu.

„Nawet jednosekundowe opóźnienie w czasie ładowania strony potrafi przyczynić się do spadku konwersji aż o 7%. Dodatkowo, według badań przeprowadzonych przez Google, 66% użytkowników woli kupować produkty i usługi od tych dostawców, którzy mają funkcjonalną stronę mobilną” – ostrzegają specjaliści z uTest. „Współcześni konsumenci są w ciągłym ruchu. Zjawisko to przybiera obecnie rozmiary dotychczas niespotykane” – dodają.

Zdaniem specjalistów jest jednak kluczowe, aby dokładnie przeanalizować swoje potrzeby i możliwości, zanim zainwestuje się czas i pieniądze w stworzenie witryny RWD.

„Spójrz na swoje statystyki ruchu. Jak duży odsetek z jego źródeł pochodzi z urządzeń mobilnych? Jeśli niewielki – nie zawracaj sobie głowy. Jeśli jednak wskaźnik ten rośnie, nie możesz marnować czasu. Pamiętaj, że udział urządzeń mobilnych w ruchu online będzie już tylko rósł i prędzej czy później i tak zostaniesz zmuszony do przestawienia się na RWD” – tłumaczą eksperci.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring