VMBeacon: nowy model sprzedaży wielokanałowej

VMBeacon to nowe narzędzie zaprojektowane przez ekspertów z firmy Iconeme, specjalizującej się w nowych technologiach. Wykorzystuje ono przekaźniki opracowane w technologii beacon, które zamontowane w manekinach umożliwią klientom korzystającym z urządzeń mobilnych wyświetlenie dokładnych informacji o danej ekspozycji. To pierwszy przykład zastosowania tej technologii w marketingu wizualnym.

Schemat działania VMBeacon jest prosty: specjalny przekaźnik zostaje zainstalowany w dowolnym elemencie ekspozycji oraz podłączony do systemu sklepu. Kiedy w promieniu 100 metrów od przekaźnika znajdzie się smartfon z odpowiednią aplikacją, jego posiadacz otrzyma automatyczne powiadomienie o opcjach, z których może skorzystać. Opcje te obejmują uzyskanie informacji o cenie produktów oraz możliwość ich kupienia bezpośrednio przez e-sklep danego detalisty. Można także obejrzeć szczegółowe zdjęcia wybranych produktów oraz zapisać je na swoim urządzeniu, a także udostępnić je znajomym.

Technologia ta otwiera przed detalistami szereg nowych możliwości. Teraz nawet kiedy sklep będzie zamknięty, przechodzący koło witryny klient będzie mógł kupić produkty znajdujące się na wystawie. Oznacza to, że sklepy tradycyjne będą mogły przyjąć rolę interaktywnych punktów sprzedażowych. Warto przy tym zaznaczyć, że właściciel sklepu będzie miał całkowitą kontrolę nad treścią przekazywaną przez VMBeacon. Technologia umożliwia także pozyskanie statystyk dotyczących urządzeń łączących się z przekaźnikiem, oraz ich posiadaczy. Mogą to być dane dotyczące kupującego, takie jak płeć, wiek i historia zakupów, ale także informacja o tym jakie przeglądał produkty oraz czy kupił je w e-sklepie.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com.

Reklama

SCF 2017 Spring