Customer experience kluczem do sukcesu e-sklepu na tabletach

Branża e-commerce zdaje sobie sprawę z tego, że tablet jest integralną częścią sprzedaży wielokanałowej i że szczególne znaczenie ma dla niej customer experience. Wiadomo też, że jakość doświadczenia zakupowego zależy całkowicie od zoptymalizowania strony pod kątem urządzenia mobilnego. Jednak optymalizacja strony pod kątem tabletu oznacza koszty, wymaga pracy i czasu.

Według nowego raportu opublikowanego przez Usablenet zatytułowanego ”Creating a Tablet-Specific User Experience: The Business Case”, tablety nie należą już do przyszłości, lecz stały się teraźniejszością e-handlu. Według marek, które wzięły udział w badaniu, ponad 44% szacuje, że pomiędzy 10% a 25% ruchu w sklepie odbywa się przez tablet. Marki nie mogą sobie pozwolić na to, żeby dalej się wahać. Muszą zoptymalizować strony pod kątem tabletu, wybierając albo RWD, skalowalny kontent, albo tworząc stronę zaprojektowaną specjalnie pod tablety.

Klienci twierdzą, że doświadczenie na tablecie jest najlepsze wtedy, gdy kontent jest zaprojektowany z myślą o klientach korzystających z tabletów. Usablenet twierdzi, że marki, które oferują złej jakości user experience są skazane na porażkę w takim samym stopniu jak ci, którzy nie mają wersji mobilnej. Zawiedziony konsument pójdzie gdzie indziej i już nie wróci. Spośród ankietowanych, 77% stwierdziło, że złe user experience na tablecie wpływa niekorzystnie na ich chęć dokonania zakupu na tej stronie.

Rozwiązaniem dla firm, które jeszcze nie zoptymalizowały stron pod kątem tabletów jest najpierw zrozumieć, czego użytkownicy oczekują od e-sklepu na tablecie, a następnie znaleźć złoty środek między treścią a użytecznością. Powinny ocenić, jakie czynności wykonują klienci i jakie problemy im to stwarza. Marki muszą również zrozumieć potrzeby klientów w różnych kanałach, włączając w to aplikacje, a następnie ukierunkować pod tym kątem rozwiązania stosowane dla tabletów.

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring