Belgia: social media kluczem do wzrostu e-commerce

Belgijski rynek e-commerce odnotował w roku 2013 rekordowy wzrost, sięgający 25%. Całkowita sprzedaż w branży wyniosła wówczas 1,91 miliarda euro, a prognozy na rok 2014 mówią o kwocie przekraczającej 2 miliardy. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu firmy BeCommerce.

Według badań, aż 91% belgijskich e-sklepów twierdzi, że w roku 2014 sektor e-commerce czeka znaczący wzrost, zarówno pod kątem transakcji krajowych jak i międzynarodowych. 47% firm uważa, że znacznie wzrośnie rola Facebooka jako narzędzia pozwalającego wpływać na decyzje zakupowe konsumentów.

Facebook to dla e-sklepów konieczność

„Przyjęcie strategii uwzględniającej portale społecznościowe takie jak Facebook, Twitter czy Pinteres, będzie odgrywało kluczową rolę we wzroście sprzedaży online. Interakcja firm ze swoimi klientami wpływa na ich satysfakcję z zakupów, tym samym przekładając się na konwersję” – tłumaczy Carine Moitier, dyrektor zarządzający BeCommerce.

Odzież i akcesoria wśród artykułów najczęściej kupowanych online

Według badań 56% e-detalistów uważa, że w ciągu dwóch kolejnych lat internet stanie się kluczowym medium w świecie sprzedaży. Odsetek ten wzrasta bardzo gwałtownie: jeszcze w roku 2012 wynosił on jedynie 21%.

Dla 60% Belgów kupujących online w 2013 roku średnia wartość zamówienia przekroczyła 100 euro, a dla 12% z nich – 500 euro. Wśród najpopularniejszych kategorii zakupowych znalazły się: odzież i akcesoria (35%), wystrój wnętrz (30%), sprzęt elektroniczny i oprogramowanie (24%), zabawki (23%) oraz AGD (20%). Za elektroniczne zakupy Belgowie najczęściej płacili kartami kredytowymi Visa i Master Card. Wszystkie z ankietowanych firm przyznały się do posiadania strony WWW dostosowanej do urządzeń mobilnych.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring