Loft37 pozwala klientom zaprojektować własny produkt online

Sklep internetowy marki obuwniczej Loft37 odzwierciedla filozofię firmy, zgodnie z którą produkt ma być unikalny, oryginalny i nowatorski. Klienci e-sklepu mogą wybierać nie tylko spośród ręcznie wyrabianych butów, projektowanych przez właścicielki firmy, ale również zaprojektować i zamówić własną parę butów.

Firma Loft37 powstała w 2011 roku, została założona przez Paulinę Kalińską i Joannę Trepkę. Obie porzuciły pracę w dużych korporacjach, aby wspólnie rozkręcić rodzinny biznes. Rodzice Joanny Trepki prowadzą manufakturę butów i zgodzili się wytworzyć modele według projektu obu pań: Pauliny Kalińskiej, która wtedy zajmowała się dekorowaniem wnętrz i Joanny Trepki, z zawodu prawniczki. Ponieważ buty szybko zyskały popularność wśród znajomych, obie panie postanowiły założyć firmę i poświęcić się tylko projektowaniu. Najpierw otworzyły pierwszy punkt sprzedaży przy u. Polnej w Warszawie, potem sprzedawały za pośrednictwem konsultantek w różnych miastach Polski. Następnym krokiem było wejście ze sprzedażą do internetu. Sklep działa na platformie Shoper, za wdrożenie i projekt odpowiada Aleksandra Zając-Kusiakiewicz z White Rabbit Studio.

Klient Loft37 stworzy własny projekt produktu online

loft-37-projekt-produktu

Szablon do projektowania butów w sklepie Loft37

Design sklepu internetowego Loft37 w pełni oddaje charakter marki. „Ma być kobieco, wręcz dziewczęco, ciepło i przytulnie. Projekt graficzny sklepu autorstwa jest utrzymany w konwencji zgodnej z charakterem produktu.” – mówi Maja Kubit-Orzegowska, odpowiedzialna za marketing Loft37. Ponieważ produkt jest wytwarzany ręcznie, firma może pozwolić klientom tworzyć buty „szyte na miarę”. Wszystko dokonuje się online za pomocą aplikacji. „Niedawno zmienialiśmy całą kolorystykę e-sklepu na kolory pastelowe, miętowe i jasne. Projekt przeszedł już wiele zmian, ale zawsze chcemy utrzymać go w zgodzie z twórczym charakterem firmy.” – dodaje Aleksandra Zając-Kusiakiewicz.

loft-37-projekt-produktu

Do gotowego modelu buta można dobrać własne wykończenie

Gdy użytkownik klika zakładkę „zaprojektuj”, do wyboru ma kilka szablonów butów, odpowiednich na zbliżający się sezon. Czółenka, szpilki, botki w kilku wariantach można następnie „projektować” dobierając z obszernej palety materiałów. Do wyboru jest kilkadziesiąt typów i kolorów skóry czy zamszu, którymi można według uznania żonglować w trzech obszarach: czubek buta, obcas i całość. Próbki wybranych materiałów widoczne są w powiększeniu, można też zamówić do domu próbnik wybranych skór, żeby nie projektować „w ciemno”. Gotowy projekt można dodatkowo opatrzyć haftowanym ręcznie napisem. Gdy but jest już gotowy, klikamy „zamów” i przechodzimy do koszyka, gdzie dostępne są opcje płatności i dostawy. Na buty szyte na zamówienie czeka się 16 dni roboczych. Produkty nadal wytwarzane są w manufakturze rodziców Joanny Trepki.

loft-37-projekt-produktu

Gotowy produkt można od razu dodać do koszyka

W opracowaniu nowa reponsywna wersja e-sklepu

„Aplikacja ta wymagała od nas napisania odrębnego, autorskiego programu. Pracujemy nad kolejnymi udoskonaleniami, dodajemy też nowe produkty przygotowane pod konfigurator, poszerzamy katalog dostępnych materiałów.” – mówi Aleksandra Zając-Kusiakiewicz.

Obecnie trwają prace nad nowym projektem graficznym strony. Autorką będzie Aleksandra Zając-Kusiakiewicz, głównym celem jest unowocześnienie strony i wdrożenie responsive web design. „Chcemy też, żeby nowy layout był prostszy i bardziej przejrzysty. Będzie więcej zdjęć, produkty będą prezentowane w sposób naturalny, na zdjęciach będą ludzie, a nie same buty.” – zapowiada Maja Kubit-Orzegowska. „Do strony zostanie też podpięty blog poświęcony nowościom z naszej oferty, promocjom i tematom związanym z lifestyle.” – zapowiada.

Loft37 stara się nadążać za nowymi trendami, prowadzi więc profil nie tylko na Facebooku, ale też na Instagramie, a wkrótce uruchomi działalność na Pinterest i Tumblr.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring