Pinterest napędza największy ruch na stronach e-commerce

Pinterest ruch e-commerce

Według najnowszych badań Experian Marketing Services, serwisy społecznościowe odgrywają znaczącą rolę w napędzaniu ruchu na inne strony, wliczając w to e-sklepy, a nawet inne platformy social media. Odbywa się to kosztem wyszukiwarek i portali.

Według stanu na marzec 2014 roku, platformy społecznościowe maja 7,72% udziału w generowaniu ruchu na stronach e-sklepów. Udział ten wzrósł z poziomu 6,59% w marcu 2013 roku. Spośród wszystkich mediów społecznościowych największy ruch w e-sklepach generuje Pinterest.

Ten trend podkreślany jest w raporcie Digital Marketer: Benchmark and Trend Report opublikowanym przez Experian Marketing Services. Wynika z niego, że sprzedawcy najczęściej odsyłają klientów na strony w social media za pośrednictwem maila. 96% marketingowców promuje profile społecznościowe w mailu. Pinterest promowany jest w ten sposób przez 64% przebadanych firm.

Amazon.com jest najpopularniejszym serwisem, na który trafiają użytkownicy Pinteresta, Facebooka i YouTube. Uzytkownicy tych portali odwiedzają platformę częściej niż strony jakiegokolwiek innego sprzedawcy.

 „Media społecznościowe stają się bardzo wpływowym źródłem ruchu na stronach sklepów. Ważne jest, żeby marketingowcy zrozumieli, co przyciąga klientów na ich stronę.” – mówi Bill Tancer, general manager w Experian Marketing Services. „Amazon ewidentnie korzysta z tego trendu, przodując we wszystkich portalach społecznościowych.”

Social media napędzają też ruch swojej konkurencji. Ruch z platformy na platformę wzrósł o 20% w 2013 roku w porównaniu z 2012 rokiem. Mimo, że wyszukiwarki nadal generują największy ruch na portale społecznościowe, ich udział spadł o 13% rok do roku.

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring