Netsprint: jak promować e-sklep content marketingiem

content marketing

Sztuką jest trafić do odbiorcy z przekazem reklamowym. Jeszcze większą sztuką jest natomiast zdobycie potencjalnych klientów poprzez zrozumienie ich potrzeb i dostarczenie im wartościowych treści. Na tym polega właśnie content marketing, zyskujący na popularności trend w strategii komunikacyjnej firm w internecie – pisze Łukasz Ciechanek, new business director w Netsprint

Content marketing (marketing treści) polega na przyciąganiu potencjalnych klientów poprzez publikacje atrakcyjnych i – przede wszystkim – użytecznych treści. Pozwala to wzbudzić zainteresowanie ściśle określonych grup odbiorców, głównie przyszłych klientów.

Swoją efektywność strategia ta zawdzięcza przede wszystkim angażowaniu interakcji oraz konsekwentnemu budowaniu i podtrzymywaniu długotrwałych relacji z docelowym odbiorcą. Pozwala to wykreować pozytywny wizerunek firmy w sieci. Wiadomo przecież, że otwarta postawa informacyjna firm podnosi zaufanie klientów.

Promocja w internecie poprzez treści zachodzi nie przy pomocy reklam, ale poprzez dostarczanie dedykowanych treści, tworzonych z myślą o konkretnej grupie odbiorców. Promocja poprzez content w internecie to efektywna komunikacja treści wartościowych dla grupy docelowej danej marki: produktu, usługi, firmy.

Bogactwo form promocji produktu czy usługi za pomocą środków content marketingowych jest dziś przeogromne. Spójrzmy.

Content marketing – rodzaje treści

  • artykuły eksperckie
  • informacje
  • poradniki i show-how (np. przepisy kulinarne)
  • pliki do pobrania (katalogi, raporty, gazetki produktowe)
  • testy produktów i opinie użytkowników (np. test telefonu)
  • posty z social mediów
  • recenzje produktów
  • materiały wideo
  • infografiki
  • konkursy i promocje

Internauci czytają treści, które są dla nich interesujące, ale i przydatne. Promocja poprzez treści, a więc skuteczne dostarczanie wartości grupie docelowej, polega właśnie na wykorzystywaniu różnych dostępnych dziś możliwości dotarcia do potencjalnych odbiorców.

Korzyści z content marketingu

Skuteczna promocja poprzez content jest istotna z kilku powodów, m.in. skutkuje zwiększeniem sprzedaży oraz generowaniem większego zaangażowania i zainteresowania treściami przez potencjalnych klientów.

Promocja poprzez treści oznacza bardzo wiele korzyści zarówno dla firm, jak i odbiorców. Content marketing pozwala budować relacje z marką na samym początku customer journey (czyli ścieżki zakupowej klienta) – a więc jeszczezanim odbiorca rozpocznie swoje intensywne poszukiwania produktu lub usługi, którą chciałby kupić. Skutkuje to prezentacją marki jako eksperta i lidera opinii w danej tematyce (szczególnie B2B) i budowaniem pozytywnych skojarzeń z marką (brand experience).

Promocja w internecie poprzez content umożliwia pozyskanie wartościowych klientów. Wartościowy klient to klient wymagający, lojalny, przywiązany do firmy czy marki. Oczekuje dokładnych informacji o produktach, procesie produkcji, zastosowanych materiałach. Promowane przez specjalistów od content marketingu treści muszą być zatem wartościowe w oczach grupy docelowej i użyteczne, co znaczy, że powinny pomagać w rozwiązywaniu problemów(np.: jak wybrać odpowiedni tablet).

Content marketing pozwala danej marce zaistnieć w świadomości grupy docelowej jeszcze zanim dany klient będzie faktycznie potrzebował jej produktu. Promocja poprzez content pozwala marce nie tylko zaprezentować się jako źródło odpowiedzi na konkretne problemy, ale przede wszystkim przedstawić się odbiorcy jako marka, która rozumie jego potrzeby, jest świadoma jego oczekiwań i zna jego styl życia.

Skuteczna promocja poprzez content marketing nie polega jednak na sprzedaniu się wprost, ale na przedstawieniu marki jako bardziej obiektywnej w oczach grupy docelowej.

Takie treści są przydatne – mówią klienci

Podsumowując, promocja w internecie poprzez content to tworzenie wartościowych treści, które odpowiadają na określone potrzeby i w odpowiedni sposób prezentują, jak można stawić czoła problemom. To nic innego jak formakomunikacji opartej na równomiernym zaangażowaniu obu stron.

Według badań prowadzonych przez GfK na zlecenie amerykańskiej organizacji Custom Content Council, ponad 3/4 internautów jest świadomych, że za tego typu treściami stoi konkretna marka. Jednak dzięki temu, że próbuje ona budować relacje w zupełnie inny sposób, aż 90% odbiorców uznaje content marketing za użyteczny, a 61% ma lepsze zdanie o firmie wykorzystującej ten kanał komunikacji.

Z tego miejsca już tylko krok do sprzedaży.

Artykuł został pierwotnie opublikowany na blogu firmy Netsprint

Łukasz Ciechanek jest związany z Netsprint od 2005 roku. Odpowiada za strategię rozwoju sieci content marketingu ContentStream. Wcześniej był kierownikiem ds. rozwoju sieci Adkontekst. W międzyczasie pracował w Acxiom Polska jako Online & Trigger Marketing Manager. Odpowiadał tam za opracowanie strategii rozwoju oraz koordynację działań operacyjnych programu rabatowego Offersclick.pl. Absolwent kierunku Zarządzanie i Marketing w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Szkoły Strategii Marki.

Netsprint Sp. z o.o. to dynamicznie rozwijająca się firma z branży nowych technologii, należąca do międzynarodowej grupy medialnej Amedia. Z rozwiązań Netsprint korzystają największe firmy internetowe na kluczowych rynkach europejskich. Netsprint istnieje 11 lat, dostarcza rozwiązania zapewniające  wsparcie dla marketerów. ContentStream to sieć content marketingowa, która pozwala w zautomatyzowany sposób promować artykuły, porady, opisy produktów, recenzje, materiały wideo i pliki do pobrania. Sieć tworzyponad 1000 kont partnerskich, a Boksy ContentStream emitowane są na kilku tysiącach serwisów www.

Reklama

SCF 2017 Spring