Stokrotka rozpocznie testowo sprzedaż internetową

Stokrotka

Sieć supermarketów Stokrotka rozważa rozpoczęcie sprzedaży online. Jak informują przedstawiciele firmy, test takiego kanału sprzedaży ma zostać przeprowadzony pod koniec 2014 roku lub na początku 2015 roku. Sprzedaż będzie prowadzona jedynie na terenie Lublina, z którego wywodzi się spółka.

„Obecnie Stokrotka zajmuje się obserwacją i analizą trendów rynkowych z zakresu e-commerce pod kątem możliwości rozpoczęcia takiej działalności. W związku z wczesnym etapem prac nad projektem nie jesteśmy jeszcze gotowi do udzielenia dokładniejszych informacji.” – informuje Evigo.pl Urszula Herecka, asystentka zarządu Stokrotki.

Spółka Emperia, właściciel sieci Stokrotka, rusza ponadto z projektem franczyzowym dla supermarketów. Poszukuje właścicieli lokali o powierzchni powyżej 400 mkw. Z kolei pierwsze franczyzy dla marketów (200-400 mkw.) pojawią się w czwartym kwartale. Do końca 2016 r. Emperia planuje mieć 627 sklepów marki Stokrotka, w tym ponad 80 marketów i supermarketów franczyzowych. Na razie we franczyzie działa 1 supermarket.

„Dzięki franczyzie Stokrotka zwiększyć skalę działalności, a tym samym zyska kolejne elementy przewagi konkurencyjnej w stosunku do pozostałych detalistów.” – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki. „Franczyzobiorcy pozwoli zaś na efektywną konkurencję na coraz bardziej wymagającym rynku. Pozwoli mu działać pod mocno rozpoznawalnym i wspieranym marketingowo brandem Stokrotki.”

Obecnie w Polsce rynek obejmuje kilkaset franczyz w segmencie detalicznym. Niekiedy jednak współpraca ta jest mało rozwinięta, np. dotyczy tylko marketingu, albo opiera się na współpracy z firmą zajmującą się sprzedażą hurtową. Przedstawiciele Stokrotki zapewniają, że oferta sieci będzie pierwszą tak kompleksową. Stokrotka oferuje franczyzobiorcom pomoc dotyczącą oferty asortymentowej, kształtowania cen i efektywnej polityki promocyjnej.

Reklama

SCF 2017 Spring