Blog, czyli najlepszy sposób na pozycjonowanie e-sklepu

Prowadzenie bloga jest świetnym sposobem na pozycjonowanie. Według Shopify sprawdza się on szczególnie w przypadku, kiedy umieszczasz na blogu treści, którymi ludzie będą chcieli się dzielić.

„Nawet jeśli twoje posty nie są zbytnio odkrywcze czy nowatorskie, nie oznacza to, że należy z bloga rezygnować. Takie posty poprawiają statystyki SEO, ponieważ tworzysz dzięki nim wewnętrzny system odniesień” – czytamy w artykule na blogu Shopify.

Chociaż przydatne, odniesienia wewnątrz strony nie są tak korzystne jak linki do twojego bloga pochodzące ze stron zewnętrznych – te wpływają na pozycjonowanie najbardziej. Zasada jest prosta: im więcej osób zamieszcza linki do twojej strony, tym wyżej jest ona pozycjonowana przez Google. Im więcej ciekawej treści – tym więcej linków do niej. Regularne dodawanie postów na blogu także wspiera statystyki strony. Google widzi w ten sposób, że strona jest stale aktualizowana, co korzystnie wpływa na pozycjonowanie.

Blog – najlepszy sposób na pozycjonowanie

Według Shopify, posty na blogu mogą także posłużyć jako sposób poprawienie wyników słów kluczowych. Warto pamiętać, że każdy link zewnętrzny do twojego posta poprawi także pozycjonowanie strony produktowej – wystarczy, że link do niej znajdzie się w treści tego posta. Dodatkowo, tworzenie wartościowej treści odnoszącej się do pozycjonowanych przez nas słów kluczowych także zwiększa szansę na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

pozycjonowanie google e-sklep

Świetnym przykładem na wykorzystanie bloga do pozycjonowania swojego e-sklepu jest firma River Pools and Spas, specjalizująca się w produkcji basenów. Jej prezes Marcus Sheridan umieścił na blogu firmy post wykorzystujący najprostszą sztuczkę na świecie: po prostu odpowiedział na pytania użytkowników. Artykuł o cenach basenów z włókna szklanego okazał się tak popularny, że został on opisany w dzienniku New York Times. „Już w 24 godziny po zamieszczeniu artykułu był on pozycjonowany na pierwszym miejscu wśród wszelkich możliwych zapytań do Google, zawierających słowa kluczowe. Za pomocą narzędzia Analytics odkryliśmy, że tylko ten jeden post zapewnił nam sprzedaż sięgającą aż 1,7 miliona dolarów” – tłumaczy Sheridan. Skuteczność tej metody łatwo sprawdzić – wystarczy wpisać „fiberglass pool cost” w Google.

pozycjonowanie google e-sklep

O czym pisać?

Poniżej zamieszczamy listę pomysłów mogących posłużyć jako inspiracja do założenia własnego bloga.

  • Historia powstania firmy. Skąd wziął się pomysł? Jaka jest misja i cel biznesu?
  • Twoje produkty: skąd pochodzą? Kto je wyprodukował? Czym się wyróżniają?
  • Poradniki dotyczące sprzedawanych w twoim sklepie produktów
  • Ogłoszenia o przecenach, promocjach, itp.
  • Wydarzenia w których twoja firma bierze udział
  • Porady dotyczące produktów – nie tylko tych z twojego sklepu, ale także podobnych artykułów innych marek
  • Nowości z życia firmy
  • Ważne wydarzenia z branzy
  • Wszystko, co znajdziesz w internecie, a co odnosi się w jakiś sposób do twoich produktów lub usług
Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring