Google: rezygnujemy z formatu PLA, stawiamy na Shopping

google pla shopping formats

Google planuje całkowicie porzucić swój popularny format reklamowy, Product Listing Ads. Już w sierpniu 2014 zostanie on zastąpiony nowym formatem – Google Shopping.

Po przeprowadzeniu programu pilotażowego w 2013 roku, już w lutym 2014 Google udostępnił nowy format dla wszystkich reklamodawców korzystających z PLA. Shopping zawiera szereg nowych funkcji, jak na przykład możliwość przeglądania sprzedawanych produktów bezpośrednio w AdWords. Usługa umożliwia także modyfikację stawek w czasie rzeczywistym oraz pobieranie raportów skuteczności wyświetlanych reklam.

Według oświadczenia Google, wszystkie reklamy korzystające z formatu PLA zostaną automatycznie zaktualizowane do formatu Shopping już pod koniec sierpnia 2014 roku. Na przestrzeni najbliższych miesięcy Google udostępni także nowe narzędzia, które ułatwią dostosowanie reklam PLA do nowego formatu.

To jednak nie koniec nowości. Przedstawiciele Google oświadczyli, że sam Shopping także doczekał się aktualizacji, która wprowadziła kilka nowych funkcji.

Symulator stawek

Funkcję tę można zastosować we wszystkich kampaniach w formacie Shopping. Umożliwia ona dokonanie symulacji zmiany wysokości stawek w zależności od przewidywanej liczby kliknięć, odsłon oraz kosztu.

Różne opcje tworzenia kampanii w formacie Shopping

Nowe funkcje dla formatu Shopping przewidują możliwość tworzenia kampanii reklamowych zarówno od zera, jak i na podstawie już istniejącej kampanii PLA. Można w ten sposób zdefiniować podobne grupy docelowe, niepożądane słowa kluczowe oraz opisy produktów.

Przedstawiciele Google twierdzą, że nowy format spotkał się z akceptacją ze strony e-sklepów. Według Wiggle, europejskiego e-detalisty z branży sportowej, Shopping pomógł zwiększyć liczbę wizyt w sklepie internetowym aż o 25%, a stopę zwrotu – o 16%.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.pl

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring