Web Strategy Plus: pięć trendów w e-handlu na najbliższy rok

e- commerce webdesign

Konkurencja pomiędzy e-sklepami zaostrza się już od lat. Firmy z branży e-commerce wymyślają coraz to nowe autorskie rozwiązania starając się uzyskać przewagę nad konkurentami. Pewne trendy pozostają jednak wspólne – poniżej przedstawiamy pięć najpopularniejszych.

Płaski webdesign

Projektowanie stron WWW w konwencji białego i płaskiego formatu jest obecnie bardzo popularne. Trudno się dziwić, ponieważ jego specyfika bardzo pasuje do e-sklepów: brak zbędnych ozdobników sprzyja zwróceniu uwagi przez klienta na konkretne produkty. Można także spokojnie użyć zdjęć w wysokiej rozdzielczości bez spowolnienia działania witryny.

RWD

Coraz więcej konsumentów korzysta z zakupów za pośrednictwem tabletów i smartfonów. Detaliści muszą się więc postarać, aby ich sklepy wyglądały podobnie zarówno na tych urządzeniach, jak i na ekranach tradycyjnych komputerów. Z pomocą przychodzi tu RWD – dzięki niemu możemy zaprojektować naszą witrynę tak, aby korzystanie z dodatkowej aplikacji zakupowej na smartfona stało się zbędne.

Mniej przewijania, więcej nawigacji

Z kwestią zakupów przez telefon łączy się jeszcze jedna kwestia: nie wszystkie smartforny potrafią dobrze obsłużyć funkcję przewijania. Wynika to głównie z małego rozmiaru ekranu – w takiej sytuacji dużo lepiej sprawdzają się duże przyciski nawigacji. Popularnym trendem jest umieszczanie elementów nawigacji w rozmiarze dostosowanym do smartfona, tak aby było je łatwo wybrać na małym ekranie.

Zróżnicowane czcionki

Czasem może być trudno uzyskać spójną identyfikację graficzną przy użyciu różnych czcionek. Jednak przy właściwym wykorzystaniu technika ta znacznie poprawia odbiór witryny, jednocześnie nie rozpraszając uwagi kupującego

Zwiększenie liczby istotnych elementów na stronie produktu

Umieszczając wszelkie możliwe informacje dotyczące produktu wielu e-detalistów zauważyło, że dzięki temu klienci rzadziej opuszczają stronę ich sklepu. Przyczynia się to w prostej linii do wzrostu konwersji.

Autorką artykułu jest Michelle Hummel, CEO Web Strategy Plus oraz założycielka Web Media University.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwicie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring