Yesmail: połowa klientów czyta maile tylko na urządzeniach mobilnych

email marketing e-commerce

Liczba użytkowników, którzy obsługują pocztę elektroniczną wyłącznie za pomocą smartfona lub tabletu po raz pierwszy zrównała się z tymi, którzy czytają maile na ekranie komputera – wynika z badań opublikowanych przez Yesmail Interactive za czwarty kwartał 2013 roku.

W ostatnim raporcie Email Marketing Compass, firma Yesmail opublikowała wyniki badań, w ramach których przeanalizowano 6,4 miliardów maili wysłanych w czwartym kwartale 2013 roku. Odsetek konsumentów, którzy obsługują pocztę elektroniczną wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych poszła w górę. Sprzedaż na tabletach i smartfonach wygenerowana przez mailing zanotowała trzykrotnie większy wzrost niż sprzedaż przez komputery (52% w porównaniu z 18%). Liczba zamówień złożonych przez urządzenia mobilne wzrosła o 58%. Jak wynika z raportu Yesmail, marketingowcy powinni zatem zwrócić uwagę na to, że klienci coraz bardziej oswajają się z zakupami na smartfonach i tabletach.

„Przedtem traktowano urządzenia mobilne jako jedną z opcji sprzedażowych. Teraz powinny znaleźć się one w centrum uwagi.” – komentuje Michael Fisher, prezes Yes Lifecycle Marketing. „Wzrost sprzedaży mobilnej świadczy o tym, że klienci nie tylko oswajają się z zakupami w tej formie, ale również coraz lepiej reagują na maile, które czytają na tych nośnikach.”

Wzrost konwersji z urządzeń mobilnych prześcignął to, co można osiągnąć na urządzeniach tradycyjnych ponad dwukrotnie. Jedna na pięć transakcji napędzana przez e-mail została sfinalizowana za pośrednictwem urządzenia przenośnego. Spośród nich 59% odbyło się przez tablet, a 41% przez smartfon.

Rosnąca tendencja do otwierania maili na jednym urządzeniu mobilnym spowodowała spadek liczby użytkowników „hybrydowych”, którzy sprawdzali pocztę na komórce i otwierali ją potem na komputerze, albo na odwrót. Liczba ta spadła o 40%, podczas gdy liczba subskrybentów mobilnych wzrosła o 60% od czerwca do grudnia 2013 roku. 

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring