Taranko: social login pozwala zwiększyć sprzedaż

Sklep internetowy firmy odzieżowej Taranko został uruchomiony w lutym 2013 roku i od tej pory przeszedł wiele zmian. Pojawiły się kolejne wersje językowe i nowe funkcje. Jedną z tych, które wyróżniają sklep Taranko, jest opcja social login.

taranko

Zjawiskiem, które może powodować spadek sprzedaży, jest niechęć klientów do zakładania kont w e-sklepach, co wiąże się z koniecznością zapamiętywania kolejnych danych dotyczących logowania. W sklepie internetowym Taranko zastosowano więc funkcję, która pozwala pominąć konieczność zakładania nowego konta przy finalizowaniu transakcji. Klient, który skompletował zakupy i chce przejść do zamówienia, może zalogować się na stronie sklepu za pomocą swojego konta w Google, Facebooku bądź PayPal. „Klienci internetowi są przeważnie aktywni w social media, jest to więc dla nich duża wygoda.” – mówi Małgorzata Taranko, odpowiedzialna za rozwój marki.

taranko-social-login

Sklep internetowy działa na platformie IAI-Shop.com. Firma ze Szczecina była również odpowiedzialna za jego wdrożenie i za projekt graficzny. Opcja logowania się za pomocą konta w Google, Facebook, PayPal, czy w standardzie OpenID, dostępna jest bezpłatnie w ramach platformy. Firma tworzy tę opcję we własnym zakresie, nie korzystając przy tym z dostawców technologii. „Aby udostępnić tę funkcję, wykorzystujemy mechanizmy Facebooka i Google. Opcja służy wyłącznie do logowania, nie idzie za tym pozyskiwanie danych z serwisów społecznościowych. E-sklep otrzymuje tylko adres e-mail i nazwisko klienta.” – tłumaczy Paweł Fornalski, prezes IAI.Shop.com. „Logowanie za pomocą Google włączone jest domyślnie w prawie każdym naszym sklepie, gdyż nie wymaga to żadnych dodatkowych działań. Jednak uruchomienie opcji logowania przez Facebook czy PayPal wiąże się z koniecznością włączenia aplikacji. Skonfigurowanie tej funkcji wymaga trochę zachodu, dlatego nie jest zbyt popularne wśród e-sklepów.” – dodaje.

Jak twierdzi Małgorzata Taranko, integracja mediów społecznościowych z e-sklepem to naturalna droga rozwoju. W promocji marki stawia w dużej mierze na social media. Firma własnymi siłami prowadzi profil na Facebooku, jest też jednym z pierwszych sprzedawców, który pojawił się zarówno na Instagramie i Pinterest. „Traktujemy social media jako narzędzia, które nie mają bezpośrednio sprzedawać. Na Instagramie i w innych portalach dzielimy się treściami związanymi ze stylem życia i z kulisami naszej pracy. Stawiamy na rzeczy, które otaczają nasz produkt i pasują do wizerunku firmy.” – mówi Małgorzata Tarnko. Na Facebooku zamieszczane są informacje o nowo otwartych salonach i akcjach promocyjnych. Prowadzeniem wszystkich profili zajmują się w firmie dwie osoby, nie planują zatrudniać zewnętrznej agencji. Od dwóch miesięcy e-sklep Taranko zintegrowany jest również z blogiem poświęconym trendom mody i stylizacjom. Pojawiają się tam też zdjęcia z pokazów mody, udzielane są porady.

„Sklep internetowy bardzo się zmienił od momentu uruchomienia go w lutym 2013 roku.” – mówi Małgorzata Taranko. „Zaszły zmiany graficzne i funkcjonalne, zmieniamy się wraz z trendami. Pojawił się lookbook i film prezentujący kulisy produkcji ubrań. Dzięki niemu klienci mogą poznać cały proces, dowiedzieć się np. że większość ubrań wytwarzana jest w gdańskiej fabryce. Ciągle wprowadzamy nowe elementy, chcemy np. postawić na to, aby ubrania były prezentowane na modelkach.” – dodaje. W planach jest też stworzenie wersji mobilnej e-sklepu, jednak ponieważ strona jest responsywna, nie jest to obecnie priorytetem.

Do priorytetów należy jednak promocja sklepu na rynkach zagranicznych. Obecnie funkcjonuje on w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i rosyjskiej. Wersja rosyjska stanowi wsparcie dla sprzedaży stacjonarnej w Kazachstanie. Za pośrednictwem sklepu internetowego Taranko można jednak zamawiać wysyłkę do 20 krajów europejskich, a także do wielu krajów poza naszym kontynentem. „Najbardziej egzotyczną destynacją były dla nas Bermudy. Ale najczęściej zamówienia płyną z Niemiec, Holandii, Litwy, Anglii. Zanim zaczęły się polityczne zawirowania, dużo dostarczaliśmy na Ukrainę.” – mówi Małgorzata Taranko. Przesyłki wysyłane są kurierem DPD, cennik dostępny jest na stronie e-sklepu. Przesyłka do kraju europejskiego kosztuje 24-25 euro. Firma planuje kampanie promocyjne w postaci anglojęzycznych reklam banerowych, które mają promować produkt za granicą. Na rynku niemieckim nawiązana zostanie współpraca z blogerami modowymi. Plany te nie wiążą się to jednak z inwestycjami logistycznymi. Towary są i będą pakowane i wysyłane siłami własnymi firmy z magazynu w Gdańsku. Obecnie nie istnieją też plany tworzenia kolejnych wersji językowych e-sklepu.

Firma Taranko istnieje od 1987 roku i jest biznesem rodzinnym. Prezesem firmy jest Jacek Taranko. Obecnie firma prowadzi 35 salonów sprzedaży w całym kraju, siedziba i główny magazyn znajdują się w Gdańsku.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring