Infografika: firmy nie wykorzystują marketingowych możliwości Twittera

Mimo że Twitter wprowadził szereg nowych narzędzi marketingowych, badania pokazują, iż większość firm ma problemy z zastosowaniem wszystkich możliwości, które oferuje platforma.

Social Media Marketing University opublikował infografikę opartą na badaniach przeprowadzonych przez firmę w marcu 2014 roku. Zanalizowano sposób, w jaki firmy wykorzystują Twittera w swojej strategi marketingowej w social media. Mimo że Twitter skończy niedługo osiem lat, a w przeciągu kilku ostatnich na platformie udostępniono liczne narzędzia marketingowe, marketingowcy nadal nie potrafią korzystać z Twittera jako kanału promocji. 

Twitter ROI

Firmy nie są przekonane o efektywności Twittera

Większość badanych firm przyznała, że Twitter jest efektywnym narzędziem marketingowym (64,9%), jednak kolejne 30,6% było niezdecydowanych. Wśród problemów, z którymi zmagają się firmy korzystające z Twittera jako z narzędzia promocji, największym okazało się być mierzenie ROI (45,1%). Na drugim miejscu wymieniano budowanie grona odbiorców (42,1%).

Wśród innych problemów wymieniano budowanie zaangażowania (36,8%), nauka obsługi platformy (29,3%) oraz opracowywanie dobrego kontentu (25,6%).

Większość firm nie korzysta z płatnych narzędzi Twittera

Okazuje się też, że większość firm nie jest świadoma faktu, że Twitter udostępnia płatne narzędzia, bądź zdaje sobie z tego sprawę, lecz z nich nie korzysta. jedynie 8,9% przebadanych firm korzysta z płatnych usług Twittera, podczas gdy 43,6% nie korzystało z nich wcale. Z kolei 34,7% nie jest w ogóle zainteresowanych płatnymi narzędziami Twittera, a 16,9% nie wie o ich istnieniu.

Jak firmy promują się na Twitterze?

Firmy, które korzystają z Twittera jako z narzędzia marketingowego, starają się przede wszystkim zwiększyć świadomość marki (79,4%), napędzić ruch na stronie (58%) oraz zaangażować obecnych klientów (55%). Starają się również zbudować relacje (62,4%), zwiększyć zaangażowanie podczas eventów (62,4%) oraz monitorować wzmianki o swojej marce (58,4%).

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring