Procreate: jak budować zaangażowanie na Twitterze

social_media

Czy warto reklamować się w internecie? Pytanie to wydaje się czysto retoryczne. Silna konkurencja zachęca firmy do szukania nowych rozwiązań, które mogłyby wypromować ich usługi i produkty. Coraz ważniejsze staje się dotarcie do szerszej i bardziej skonkretyzowanej grupy klientów.

Z badań przeprowadzonych przez poznańską agencję interaktywną Procreate wynika, że popularność reklamy internetowej wśród polskich przedsiębiorców wzrasta. Ponadto, obok dotychczas stosowanych metod: e-mailingu i katalogów branżowych, coraz częściej stosowane są inne internetowe kanały docierania do skonkretyzowanych grup odbiorców: AdWords, pozycjonowanie i prowadzenie profili w mediach społecznościowych.

Dzięki Twitterowi oraz innym portalom, jak Facebook czy Google+, przedsiębiorcy zyskali narzędzie pozwalające na bliższy kontakt z potencjalnym klientem. Narzędzie to pozwala na budowanie bezpośredniej relacji i zapewnia możliwość szybkiego umieszczania w sieci nowych, ważnych dla przedsiębiorstwa informacji.

Po pierwsze: wtyczki społecznościowe w e-sklepie

Twitter daje wiele możliwości, które można zastosować w marketingu impulsowym. Osoba szukająca opinii o firmie w internecie prędzej czy później trafi na jej profil w social media. Umiejętnie administrowany fanpage potwierdzi wiarygodność działalności i zdecydowanie polepszy jej wizerunek w oczach klienta. W przeciwieństwie do Facebooka i innych portali, które skupiają się w większości na kanałach i zainteresowaniach, specyfiką Twittera jest prosty mechanizm, budujący zasięg pojedynczych informacji. Jak jednak wykorzystać go w biznesie?

Przede wszystkim zamieść wtyczki społecznościowe na swojej stronie (to narzędzia, z których inne witryny mogą korzystać w celu zapewnienia użytkownikom możliwości korzystania z nich w spersonalizowany sposób, z dostępem do informacji społecznościowych). W ten sposób poinformujesz klientów o obecności w social media i zdobędziesz nowych fanów. Na drukowanych materiałach reklamowych, jak ulotki czy ogłoszenia dodaj kod QR lub adres fanpage (użytkownik posiadający w telefonie specjalną aplikację skanującą QR Code, automatycznie wyświetli jego zawartość – w tym przypadku jest to profil w mediach społecznościowych).

Po drugie: grupy tematyczne

Dołącz do grup tematycznych, których profile odpowiadają zagadnieniom twojej branży. Uzyskasz wartościowe informacje na temat strategii i działań konkurencji. Użyj Twittera do zapoznania się z potencjalnymi klientami. W jego wyszukiwarce wprowadź interesujące cię słowa kluczowe, a następnie przestudiuj profile osób, które są nimi zainteresowane. Zbuduj własną markę w oparciu o potrzeby klientów. Bądź otwarty na ludzi oraz ich pomysły.

Po trzecie: treść

Tweetuj o ciekawostkach z branży oraz z życia twojej firmy. Pomagaj osobom z grup tematycznych, udzielaj odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Najprostszym sposobem na zwiększenie ruchu na Twojej witrynie jest jak najczęstsze zamieszczanie prowadzących do niej linków. Daje to również dodatkowe korzyści w procesie pozycjonowania strony. Udostępniana wiadomość powinna być krótka, zwięzła i na temat, ponieważ Twitter pozwala na udostępnianie jedynie wiadomości nieprzekraczających 140 znaków. Zaplanuj swoją strategię wykorzystując błędy popełnione przez konkurencję. Wykorzystaj aplikację „Mr. Tweet” w celu weryfikacji profilu i znalezieniu odpowiednich grup tematycznych oraz odbiorców.

Po czwarte: zaangażowanie

Jak zdobyć więcej fanów? W zamian za obserwowanie oraz aktywność na Twitterze wprowadź kupony rabatowe oraz pogramy lojalnościowe. Jest to bezpieczna i tania forma reklamy. Staraj się aktywizować odbiorców. Każdy użytkownik Twittera jest Twoim potencjalnym klientem, dlatego aktywnie uczestnicz w życiu profilu, odpowiadaj na zadawane pytania, przyjmuj skargi. Nie usuwaj negatywnych komentarzy! Zaszkodzi to Twojemu wizerunkowi. Staraj się rozwiązywać konflikty i dochodzić do porozumienia z niezadowolonymi klientami. Jeśli będziesz dla nich lojalny, odwdzięczą się tym samym. Twitter to świetne miejsce do pozyskiwania ambasadorów marki zerowym kosztem. Przyciągaj wzrok, bądź atrakcyjny dla obserwujących. Do swoich Tweetów dodawaj nietuzinkowe grafiki, wideo lub inne treści audio-wizualne.

Wraz z rozwojem portali społecznościowych i wzrostem liczby użytkowników tych stron coraz bardziej dostrzegalny jest potencjał, jaki niosą za sobą social media. Wielu konsumentów korzysta z portali społecznościowych po kilka razy dziennie. Wykorzystaj ten fakt.

Autorem artykułu jest Piotr Rogacki, specjalista ds. Social Media w Procreate Sp. z o.o.

Procreate Sp z o.o. powstała w 2007 roku, została założona przez osoby z doświadczeniem w pracy związanej z pozycjonowaniem i projektowaniem stron internetowych. Procreate to agencja interaktywna świadczącą kompleksowe rozwiązania z zakresu pozycjonowania stron WWW, nowych technologii i marketingu internetowego.

Reklama

SCF 2017 Spring