Pięć zastosowań Google Analytics dla e sklepu – bądź widzialny

Bez GOOGLE ANALYTICS nie obejdzie się żaden sklep internetowy, nawet ten posiadający w swoim asortymencie niewiele produktów. Dzięki temu narzędzi jesteśmy wstanie generować olbrzymie ilości raportów, które przydatne są w podnoszeniu konwersji na wielu kanałach sprzedażowych. Czy warto tego używać i o co zadbać? Poznaj 5 kluczowych narzędzi, które podniosą Twoją sprzedaż.

Wizyty i słowa kluczowe

Dzięki raportowaniu słów kluczowych z jakich następują wejścia, a następne sprzedaż, masz szanse docierać do tych zapytań z wielu kanałów – SEO, Google ADS, artykuły sponsorowane, które takie słowa mogą zwierać. Dzięki nim można mierzyć ROI i sprawdzać opłacalność danej kampanii marketingowej.

Zobacz: GOOGLE NAGRODZI STRONY RESPONSYWNE W WYNIKACH WYSZUKIWANIA

ADWORDS

Tutaj mamy możliwość generowania wielu raportów, a co za tym idzie poprawiać ścieżki konwersji, szczególnie dzięki raportom niestandardowym. Można wykluczać to, czego nie chcemy promować, można zobaczyć na co poświęcamy najwięcej środków, ale co nie daje nam realnego zysku.

Ścieżka zakupowa i jej analiza

Zanim klient kupi produkt z naszego sklepu, przechodzi wiele innych produktów, artykułów na blogu czy czy porad technicznych. Dzięki raportom możemy wyłapać te, które podnoszą nasza konwersję i wpływają na większą ilość zakupów. To przez takie ścieżki w następnym okresie i kampaniach warto przeprowadzać klientów.

RAPORTY SPECJALNE

Te narzędzia pozwalają zmierzyć skuteczność sprzedaży danego produktu w zależności od wielu czynników – czas, dzień, ilość wejść w stosunku do zamówień. To również jest pomocne w np. prowadzeniu kampanii Google ADS, a szczególnie wtedy, gdy np. w niedzielę nasz sklep odwiedza najmniej osób, ale składanych jest najwięcej zamówień.

Sprawdź: GOOGLE: FIRMY ZAPŁACĄ TYLKO ZA FAKTYCZNIE WIDOCZNE-REKLAMY

SEO i Optymalizacja

Treści na naszej stronie również nie są bez znaczenia. To specjaliści od SEO powinni tak je zaplanować by obniżać koszty naszej kampanii. Stale powinni powiększać grupę słów kluczowych, dodawać nowe lub modyfikować istniejące, które przynoszą najwyższe zyski.