Kenshoo: jak zrozumieć Google Shopping Campaigns

google

Google ogłosił, że zamierza do sierpnia zlikwidować Product Listing Ads i zastąpić je za pomocą Shopping campaigns. Kenshoo, dostawca rozwiązań opartych na chmurze, opublikował raport, który ma pomóc e-sprzedawcom zrozumieć kampanie i dostosować się do zmian.

Google Shopping campaigns zostało uruchomione w wersji beta w październiku 2013 roku. Do lutego 2014 stały się powszechnie dostępne, a Google ogłosiło na początku kwietnia 2014 roku, że do sierpnia zastąpią one kampanie PLA.

Wyniki sondażu przeprowadzonego przez Kenshoo zatytułowanego „An Inside Look at Google Shopping Campaigns” pomaga e-sprzedawcom zrozumieć zmiany i dostosować się do nich. Badanie przeprowadzono wśród 89 marketerów.

Marketingowcy stawiają PLA ponad tradycyjną reklamę

Spośród przebadanych firm, 83% uważa, że PLA są lepsze niż tradycyjna reklama. Użytkowników przyciągają reklamy, które zawierają zdjęcie i cenę produktu, którego szukali w Google. Jak twierdzi Kenshoo, marketingowcy ufają, że PLA „przyciągają właściwych klientów i napędzają konwersję”, a marketingowcy stale zarządzają i optymalizują kampanie.

Zaufanie marketingowców do PLA najlepiej ilustruje dystrybucja budżetów reklamowych. Większość wiąże budżety PLA z tradycyjnymi budżetami na wyniki wyszukiwania, ponieważ uważają, że ich format jest tożsamy z tradycyjnie opłacanymi wynikami wyszukiwania. Jednak 29% alokuje oddzielne budżety na PLA.

Korzyści z Google Shopping campaigns

Google stale opisuje Google Shopping campaigns jako sposób zarządzania reklamami, który stawia w centrum detalistę. Zostało w niego właczonych wiele nowych funkcji, dzięki którym Shopping campaigns ma stać się lepsze niż PLA. Badanie Kenshoo wymienia najważniejsze z nich

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring