Facebook zwalcza nieuczciwe praktyki reklamowe

facebook-online-retailing

Facebook ogłosił, że zamierza „posprzątać” tablice użytkowników i oczyścić je z reklam, które można uznać za spam. Aktualizacja nie powinna uderzyć w reklamodawców, którzy nie wymuszają zaangażowania użytkowników i nie przemycają treści.

Jak wynika z oficjalnej zapowiedzi, niektóre firmy, które reklamują się na portalu społecznościowym, próbują wymuszać zaangażowanie, które poprawi statystyki ich fanpage’a. Oświadczenie odnosi się do zachowań takich jak „łowienie lajków”, które oznacza, że reklamodawca w swoim poście wyraźnie prosi o „polubienia”, komentarze bądź udostępnianie treści. Celem takich zabiegów jest zwiększenie zasięgu profilu i grona odbiorców.

Gdy post generuje duże zaangażowanie użytkowników, poprawia swoją pozycję i jest pokazywany wyżej na tablicach użytkowników. Jest też lepiej dystrybuowany. Łowienie lajków ma na celu manipulowanie tą funkcją i zwiększanie zasięgu ponad normę – wynika z oświadczenia Facebooka.

Platforma społecznościowa przeprowadza sondaże wśród użytkowników, prosząc o zidentyfikowanie postów, które wyglądają jak reklamy. Użytkownicy mają również opcje blokowania postów ze swojej tablicy i informowania o przyczynach swojej decyzji. Jedną z przyczyn może być to, że post wygląda na spam. Na podstawie tego feedbacku Facebook stwierdził, że średnio użytkownicy uważają posty zawierające prośby o lajki za o 15% mniej interesujące niż inne posty generujące porównywalne zaangażowanie.

„Z czasem, posty takie powodują, że zadowolenie z użytkowania serwisu spada, ponieważ uwaga użytkowników jest odwracana od treści, które są dla nich naprawdę interesujące.” – piszą w oświadczeniu Erich Owens (Software Engineer) i Chris Turitzin (Product Manger).

 Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring