Divante przejmuje obsługę sklepu internetowego Duka

Divante z Grupy OEX, firma oferująca rozwiązania z obszaru e-business, przejmuje opiekę nad sklepem internetowym Duka. Zajmie się rozwojem oprogramowania, hostingiem oraz e-mail marketingiem.

duka

Duka dostarcza produkty i akcesoria służące do wykorzystania w kuchni. W Polsce posiada obecnie sieć 31 sklepów zlokalizowanych w największych centrach handlowych.

Marka Duka działa w modelu wielokanałowym, sieć stacjonarna różni się od internetowej pod względem dostępności oferty. „Nowości promowane są zarówno online jak i offline, natomiast starsze kolekcje dostępne są wyłącznie w e-sklepie. W internecie mamy też sporą ofertę outletową.” – mówi Sylwia Olszewska, odpowiedzialna za sklep internetowy Duka. Codzienne podsumowywanie stanów magazynowych w sklepach stacjonarnych pozwala na udostępnienie opcji dostawy click and collect. Jest to jednak funkcja, która dotyczy tylko oferty dostępnej w salonach stacjonarnych, oferta outletowa jest wysyłana wyłącznie kurierem. Zamówić online i odebrać w sklepie można wyłącznie produkty, które są dostępne w danym salonie. „Oczywiście, jeśli klientowi bardzo zależy na odbiorze osobistym, wtedy organizujemy dostawę do konkretnego salonu, jednak trwa to nieco dłużej niż standardowy odbiór osobisty.” – informuje Sylwia Olszewska.

Wspólnie z firmą Divante Duka zamierza odświeżyć i przebudować sklep internetowy. Na razie zanalizowane zostały dostępne obecnie funkcje oraz potrzeby klientów. Wyodrębniono ponad 20 modyfikacji, których wdrożenie ma ułatwić korzystanie z serwisu. Zanim rozpoczną się jednak prace związane z poprawieniem użyteczności e-sklepu, Divante zajmie się poprawą oprogramowania witryny.

Jak informuje Sylwia Olszewska, od początku działa on na platformie Magento. Firma zdecydowała się migrację swojego sklepu internetowego na rozwiązanie hostingowe dostarczane przez Divante, które jest silnie zoptymalizowane na potrzeby platformy Magento.

„Aktualizowane na bieżąco oprogramowanie serwerów zapewni klientowi wysoką wydajność oraz bezpieczeństwo na najwyższym poziomie – bardzo istotne w branży e-commerce. Proces migracji został zaplanowany w taki sposób, aby jego przebieg był jak najmniej zauważalny dla użytkowników końcowych.” – mówi Paweł Szreder, head of hosting w Divante.

Kolejnym krokiem współpracy było rozpoczęcie działań związanych z email marketingem. Mają one wspomagać sprzedaż zarówno on-line jak i off-line.

„Od dawna zauważamy wielokanałowość wśród klientów. Analiza jedynie jednego kanału nie daje pełnego obrazu zwyczajów zakupowych użytkowników. Z tego względu do obsługi newslettera wybraliśmy rozwiązanie typu Marketing Automation (SALESmanago). Taki system pozwoli nam analizować całą wędrówkę zakupową i punkty styku konsumentów z marką zarówno w on-line, jak i salonach. Otrzymane dane pokażą nam realny proces nabycia towaru i pozwolą na spersonalizowaną komunikację w mailu i na stronie.” – tłumaczy Marcin Moska, new business developer i specjalista od Marketing Automation w Divante.

Reklama

SCF 2017 Spring