Polska europejskim liderem wzrostu rynku m-commerce w 2014 roku

m-commerce w Europie

Klienci mobilni w Europie wydadzą w 2014 roku 19,8 miliardów funtów, czyli niemal dwa razy więcej niż w 2013 roku (10,7 miliardów funtów). Takie prognozy zawarte są w najnowszym raporcie RetailMeNot. Europejskim liderem względem dynamiki wzrostu m-commerce będzie Polska.

Z badań przeprowadzonych przez Centre for Retail Research wynika, że Brytyjczycy stanowią największą w Europie klientelę posługującą się urządzeniami mobilnymi. W tym roku wydadzą w ten sposób 7,9 miliardów funtów.

Niemal co drugi Europejczyk (48%) posiada obecnie smartfon, zaś jedynie co piąty (20%) korzystał z niego w ciągu trzech ostatnich miesięcy, by wejść na stronę e-sklepu. Z badań wynika, że Wielka Brytania jest najbardziej dojrzałym rynkiem m-commerce w Europie. 28% Brytyjczyków korzystało w ciągu ostatnich trzech miesięcy ze smartfona, by przeglądać ofertę sklepów internetowych. Tuż za nimi plasują się Niemcy (27%) i Szwedzi (21%). Klienci we Francji czy Włoch są najmniej skłonni do odwiedzania e-sklepów przy pomocy smartfonów. W krajach tych jedynie 12% konsumnetów przyznaje, że ma taki zwyczaj.

Z badań wynika, że w 2-014 roku sprzedaż internetowa na nośnikach tradycyjnych wzrośnie w Europie o 11%, zaś w Stanach Zjednoczonych o 6%. Z kolei sprzedaż przez kanały mobilne wzrośnie w Europie o 85% i o 65% w Stanach Zjednoczonych. Pod względem dynamiki wzrostu liderami w Europie będą: Polska, Niemcy i Francja. W krajach tych m-commerce będzie rozwijał się najszybciej: w Polsce dynamika wzrostu osiągnie 113%, w Niemczech 112%, zaś we Francji 106%. Mimo że nadal szybko rośnie, brytyjski rynek m-commerce osiągnął już pewną dojrzałość. Prognoza wzrostu dla tego kraju wynosi 62% i jest najniższa w Europie.

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring