Qubit: trzy powody, dla których internetowe serwisy turystyczne muszą zmienić strategię

online-travel

Jak wynika z najnowszego raportu Qubit, internetowy biznes turystyczny nie różni się od e-handlu. W turystyce, poziom konwersji jest przeważnie niższy, jednak średnia wartość zamówienia – wyższa. Czego agenci turystyczni mogą nauczyć się od e-sprzedawców?

W najnowszym raporcie eksperci Qubit analizują zachowania klientów online i starają się stwierdzić, jak różnią się one w zależności od tego, czy są klientami e-sklepów czy agentów turystycznych. Kupowanie wakacji wydaje się być czymś zupełnie innym niż kupowanie książki czy butów. Ale na czym konkretnie polegają różnice?

1. Klienci mobilni stanowią większą szansę dla branży turystycznej

Wśród konsumentów przebadanych przez Qubit, 8% stanowią ci, którzy odwiedzają strony agencji turystycznych za pomocą urządzeń mobilnych. Tylko 4% korzysta z nich, by odwiedzać e-sklepy. Można spokojnie stwierdzić, że klienci mobilni raczej nie wydają dużych sum online. Qubit radzi zatem agentom turystycznym, by jak najlepiej wykorzystywali możliwości GPS i geolokalizację, aby proponować klientom oferty dostosowane do ich aktualnego miejsca pobytu.

2. Wyszukiwarka jest dla biznesu turystycznego kluczowa, jednak trzeba lepiej klasyfikować klienta

Jak twierdzą eksperci, jedynie 24% sesji na stronach e-sklepów odbywa się z wykorzystaniem wyszukiwarki. Z kolei ok 99% odwiedzających strony turystyczne korzysta z tego narzędzia. Qubit radzi więc, by jak najlepiej eksponować pasek wyszukiwarki i korzystać z silników, które uwzględniają błędy w pisowni. Warto również dodawać filtry i funkcje dostosowane do specyfiki branży.

3. Opuszczanie koszyka stanowi większą szansę dla witryn turystycznych niż dla e-sklepów

Internetowe serwisy turystyczne mają o wiele większy problem z opuszczaniem transakcji. Niemal 90% klientów opuszcza stronę nie finalizując transakcji, podczas gdy w e-handlu współczynnik ten wynosi 28,4%. Eksperci radzą, by korzystać ze specjalnych narzędzi, które pozwolą zatrzymać użytkownika na stronie.

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring