BAN.pl: pięć dobrych praktyk promocji e-sklepu w LinkedIn

linkedin online retailingLinkedIn to serwis, który zrzesza w Polsce prawie dwa miliony profesjonalistów z wysokim potencjałem nabywczym. Czy warto zainwestować w promocję w LinkedIn, biorąc pod uwagę potrzeby sprzedażowe e-commerce? – pisze dla Evigo.pl Dariusz Utracki z BAN.pl. Wśród marketerów od dawna krąży opinia, mówiąca o tym, że społeczności nie sprzedają. To przesadne uogólnienie, które wynika z niezrozumienia różnych charakterystyk social mediów. Serwisy społecznościowe dzielą się na dwie kategorie – lifestylowe i profesjonalne, a oczekiwania obu grup użytkowników są diametralnie różne.

mindset LinkedIn jest największym serwisem z kategorii sieci profesjonalnych, w której użytkownicy głównie konsumują treści, rozwijają swoje umiejętności, szukają wartościowych kontaktów biznesowych i wiedzy – jest to inwestycja czasu, która przynosi korzyści. Facebook to najpopularniejsza społeczność na świecie, w której użytkownicy szukają rozrywki, kontaktów społecznych – zabijają lub spędzają w serwisie czas. Bardzo ważne, by działania w social mediach były dopasowane do oczekiwań użytkowników. W LinkedIn najlepiej sprawdzają się działania content marketingowe, których celem jest przekazanie odbiorcy wartościowych z jego perspektywy treści, potrzebnych do podjęcia decyzji o zakupie. Nie bez znaczenia jest także wiarygodność treści z LinkedIn – użytkownicy tej społeczności znacznie przychylniej oceniają wartość opinii innych ekspertów, marek czy innych użytkowników, niż np. w Facebooku czy Twitterze: trust-product-info Użytkownicy LinkedIn, w porównaniu do ogółu społeczeństwa, to osoby zamożniejsze oraz częściej decydujące na zakup np. nowoczesnych gadżetów. Globalnie, użytkownik LinkedIn wydaje dwa i pół razy więcej na elektronikę niż przeciętny internauta. Najchętniej kupowane produkty przez użytkowników LinkedIn to komputery i telewizory: wydatki Wielu użytkowników LinkedIn to tzw. early adapters – to osoby, które chętniej niż inne grupy sięgają po produkty nowoczesne, jak np. Google Glass. Nie bez znaczenia jest również częstotliwość zakupów:

czestotliwosc1. Precyzyjnie i odważnie dobieraj target

LinkedIn daje praktycznie nieograniczone możliwości targetowania komunikatów – zwykłe wskaźniki demograficzne można uzupełnić m.in. słowem kluczowym z profilu, liczbą kontaktów, konkretną nazwą stanowiska, czy branżą. Nie ma żadnego problemu, by dotrzeć do informatyka-trendsettera z dużą liczbą znajomych czy managera, który w ostatnich miesiącach awansował.

 2. Zdobądź zaufanie wartościowym contentem

Warto poświęcić więcej czasu na zrozumienie potrzeb i zachowań potencjalnego konsumenta. Reklamodawca powinien umożliwić mu zapoznanie się z wartościowymi materiałami, które pogłębią jego wiedzę nt. produktu. Koniecznie również należy właściwie dobrać formę reklamy – można skorzystać z infografik, artykułów, filmów, poradników, whitepaperów i wielu innych.

3. Dobierz właściwą promocję

Możliwości reklamowe LinkedIn wykraczają poza tradycyjny display. Reklamodawcy mogą skorzystać z szeregu content marketingowych rozwiązań (Sponsorowane Aktualizacje, strona firmowa, FollowAd), InMaila (wiadomość, która trafia na skrzynkę jednego użytkownika w LinkedIn maksymalnie raz na dwa miesiące) czy grup dyskusyjnych.

4. Angażuj i wzmacniaj pożądane zachowania

Zaangażowanie użytkowników w dialog, powoduje, że konsumenci przychylniej spoglądają na markę:

  • są świadomi produktów/usług danej marki (59%)
  • rozważają zakup produktów/usług danej marki (43%)
  • dokonują zakupu produktów/usług danej marki (43%)
  • rekomendują produkty/usługi danej marki (40%)

5. Analizuj proces zakupowy i wyniki

Opracuj kolejne kroki procesu zakupowego użytkownika (np. według modelu AIDA) i analizuj skuteczność podejmowanych działań, nawiązując do każdego z etapów. Wnioski analiz powinny być uwzględnione w strategii content marketingowej, przed podjęciem kolejnych działań.

Dariusz Utracki jest odpowiedzialny za wizerunek i aktywności marketingowe wyłącznego partnera LinkedIn w Polsce, sieci reklamy premium BAN.pl. Dariusz Utracki to content campaign strategist szkolony bezpośrednio przez LinkedIn. Reklamą internetową zajmuje się od sześciu lat, pracował dla firm takich jak IDG Poland, Polska Agencja Prasowa oraz ClickAd. Psycholog, absolwent Szkoły Wyższej Psychologii Społeczne. BAN.pl jest wyłącznym, oficjalnym partnerem LinkedIn w Polsce.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring