Trusted Shops: Polacy kupują online co najmniej raz w tygodniu

Trusted Shops

Najnowsze badania przeprowadzone przez instytut opinii publicznej Infas na zlecenie Trusted Shops wskazują, że Polacy wciąż chętnie kupują w sieci. Podobnie jak w poprzednim roku, pod względem częstotliwości zakupów przez internet Polska uplasowała się na trzecim miejscu – za Wielką Brytanią i Niemcami. Coraz większą popularnością cieszy się również zamawianie jedzenia przez internet.

Polski e-commerce na trzecim miejscu z Europie

W 2014 roku na rozwiniętych rynkach e-commerce zanotowano nieznaczne wzrosty częstotliwości dokonywania zakupów online. W Wielkiej Brytanii aż 44% konsumentów kupuje w sieci przynajmniej raz w tygodniu. W Niemczech ten odsetek wynosi 39%. Tymczasem Polska utrzymała wynik sprzed roku – 32% ankietowanych internautów robi zakupy przez internet raz w tygodniu lub częściej. Podobnie Hiszpania, gdzie zakupy raz w tygodniu i częściej deklaruje 29% kupujących. Najrzadziej na e-zakupy decydują się Francuzi, gdzie częstotliwość spadła do 22%.

„Polacy coraz częściej kupują przez internet, co może być dla nas powodem do dumy. W tym miejscu warto jednak zauważyć, że Brytyjczyków czy Francuzów jest prawie o dwa razy więcej niż Polaków, a jednorazowo przeznaczają na zakupy w sieci znacznie większe kwoty niż Polacy. Dlatego też, kiedy porównujemy obroty w branży e-commerce w poszczególnych krajach, Polska plasuje się daleko za liderami. Polscy sprzedawcy powinni więc zwracać szczególną uwagę na budowanie zaufania do zakupów w sieci, aby konsumenci chętniej wydawali więcej w ich sklepie. Istotna jest również jakość obsługi klienta, która pomaga budować lojalność konsumentów wobec sklepu” – komentuje wyniki Anna Rak, country manager Trusted Shops w Polsce.

Jedzenie online w weekendy i święta

Szybkie tempo życia i większa liczba zadań sprawiają, że coraz częściej zamawiamy jedzenie przez internet. Najnowszy raport PizzaPortal.pl dotyczący zwyczajów i trendów w zamawianiu jedzenia przez internet w Polsce w 2013 roku prezentuje dane na temat częstotliwości zamówień. Okazuje się, że najwięcej zamówień odnotowuje się w weekendy i dni wolne. Co ciekawe, wartość procentowa między poszczególnymi dniami tygodnia wzrastała wraz z każdym kolejnym dniem tygodnia. W poniedziałek liczba zamówień stanowiła 9%, a z kolei w sobotę już 19%. Jeśli chodzi o pory dnia, to Polacy najczęściej zamawiają jedzenie w godzinach wieczornych, tj. 18.00 – 20.00. Nieco mniej zamówień odbywa się pomiędzy 16.00 – 18.00 oraz 20.00 – 22.00. W przypadku zamówień jedzenia w godzinach lunchu, w 2013 roku można zauważyć tendencję wzrostową. Wynosi ona ok. 12 – 15% dziennych zamówień.

„Z naszych obserwacji wynika, że coraz więcej osób zamawia jedzenie z dostawą. Mamy coraz więcej klientów, którzy zamawiają jedzenie nawet 4-6 razy w tygodniu. Według raportu PizzaPortal.pl za 2013 rok, Polacy najczęściej zamawiają pizzę, dużym zainteresowaniem cieszą się także dania kuchni chińskiej oraz tradycyjna kuchnia polska. Widać, że Polacy lubią poznawać nowe dania, a także odkrywać tradycyjne smaki w nowej odsłonie” – komentuje Lech Kaniuk, dyrektor zarządzający PizzaPortal.pl.

Badanie PizzaPortal.pl zostało przeprowadzone na podstawie 0,5 mln zamówień złożonych przez serwis w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2013 roku w ponad 2500 różnych restauracjach, których oferty dostępne są na portalu.

W sondażu Infas na zlecenie Trusted Shops na temat decyzji zakupowych oraz zaufania do sklepów internetowych wzięło udział ponad 1000 internautów z Polski oraz ponad 4000 osób reprezentujących kluczowe rynki europejskie – Niemcy, Francję, Hiszpanię i Wielką Brytanię. Respondentów pytano między innymi o częstotliwość zakupów.

Firma Trusted Shops została założona w 1999 roku w Kolonii. Zajmuje się certyfikacją sklepów internetowych. Audyt ekspercki, któremu poddawani są sprzedawcy internetowi, uwzględnia ponad 70 szczegółowych kryteriów, takich jak wypłacalność, przejrzystość cen, serwis dla klientów oraz ochrona danych. Od momentu założenia firmy wydano certyfikaty dla ponad 17 000 sklepów internetowych.

Reklama

SCF 2017 Spring