Universal Analytics: nowe narzędzie Google dla e-sklepów

Google zakończył fazę testów Universal Analytics, czyli nowej wersji swojego popularnego narzędzia analitycznego. Nowy Analytics ma ten sam zestaw opcji, co tradycyjny, zostały jednak one uzupełnione o kilka ciekawych funkcji będących odpowiedzią na najnowsze trendy w handlu online.

Dostęp do wszystkich funkcji tradycyjnego Analyticsa był dla większości beta-testerów pierwszym wnioskiem z „jazdy próbnej” z użyciem nowego narzędzia. Google spełnił te wymagania, dodając do nowego panelu Universal Analytics kilka nowatorskich rozwiązań. Jedno z nich – User ID – pozwoli zorientować analizowane dane wokół użytkownika i jego wpływu na ruch w witrynie, a także dostosować UX sklepu do wymagań konsumenta.

Nowością jest także raportowanie w modelu Cross Device. Narzędzie to umożliwia zbadanie interakcji użytkownika z e-sklepem na przeróżnych platformach oraz wychwycenie różnic w pewnych schematach zachowań konsumentów, w zależności od urządzenia, z którego korzystają. Przedstawiciele Google zapewniają, że konto Premium nie zmieni swojego działania: wszyscy użytkownicy, którzy zaktualizują swojego Analyticsa do wersji Universal automatycznie otrzymają wszystkie niezbędne funkcje.

Universal Analytics

Źródło: Google

Kolejnym udogodnieniem oferowanym przez Universal Analytics jest możliwość raportowania z uwzględnieniem różnic w strefach czasowych. Poprzednia wersja narzędzia procesowała wszystkie dane w strefie Pacific Standard Time. Dzięki aktualizacji użytkownik nowej wersji będzie miał dostęp do świeższych i bardziej aktualnych danych.

Według krótkiego case study przedstawionego w oświadczeniu Google, Universal Analytics ma już za sobą chrzest bojowy. Dzięki nowej wersji narzędzia firma InfoTrust LLC pomogła Beckfield College znacznie rozszerzyć rozpoznawalność w sieci. „Universal Analytics pozwolił nam na ustalenie, że 25% całego ruchu na stronie Beckfield College generowana jest przez użytkowników mobilnych, dzięki czemu mogliśmy lepiej zrozumieć ścieżkę użytkownika w serwisie” – tłumaczy James Love, z InfoTrust LLC.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com.

Reklama

SCF 2017 Spring