Raport: siedem sposobów budowy lojalności klientów w social media

Social media e-commerce

W social media marketingu, rok 2013 był rokiem eksperymentu. Marki testowały różne narzędzia i pomysły na różnych platformach społecznościowych, próbując stwierdzić, jak reagują na nie konsumenci. W 2014 roku firmy zaczęły podchodzić do strategii w social media o wiele bardziej poważnie.

Jak wynika z badania Media Mosaic, w 2014 roku firmy będą wykorzystywały social media na siedem sposobów:

1. Kontakt z klientem

Coraz więcej osób korzysta z social media, by poskarżyć się na daną markę. Dlatego też firmy, które nie myślały do tej pory o obsłudze klientów w social media, odrabiają trudną lekcję z konsekwencji, jakie ponosi wizerunek marki w przypadku publikowania przez użytkowników negatywnych komentarzy. Jest to główny powód, dla którego 24% firm chce przykładać większą wagę do tego, co w sieciach społecznościowych mówi się o ich marce.

2. Reklama społecznościowa

Nie tak dawno temu, większość budżetów reklamowych była przeznaczana na telewizję. Teraz marki zaczynają rozumieć, że social media mogą być tańszym i bardziej efektywnym medium. W 2014 aż 80% z nich spodziewa się zaangażować w reklamy w social media. Stanowi to wzrost o 23% rok do roku.

3. Marketing oparty na wiedzy

W przeciwieństwie do tradycyjnych form reklamy, takich jak telewizja, gazety czy bilboardy, social media oferują ewaluację efektywności w czasie rzeczywistym. Marketerzy mają możliwość prowadzenia krótkotrwałych kampanii o ograniczonym budżecie i sprawdzania ich efektywności, zanim zdecydują się na większy projekt. Dzięki temu kampanie są bardziej precyzyjne i oparte na danych.

4. Zdjęcia – nowe narzędzie marketingowe

Dziś reklamy internetowe powinny przyciągać wzrok bardziej niż zwykłe treści zamieszczane przez użytkowników social media. Jest to spore wyzwanie, zważywszy na to że serwisy takie jak Instagram oparte są głównie na ładnych zdjęciach.

5. Integrowanie biznesu z social media

Jedynie 25% firm w pełni integruje strategie z obecnością w mediach społecznościowych. Za to w 78% istnieje oddzielny zespół zajmujący się social media. Jednak aby w pełni wykorzystać ten potencjał, trzeba sprawić, by fani stawali się ambasadorami marki. To z kolei wymaga wykorzystania w strategii w social media danych z innych źródeł.

6. Związek konsumenta z marką

Wkrótce marki będą mogły korzystać z wiedzy o tym, jak klienci nawiązują relację z produktem w mediach społecznościowych, by wzmacniać ich lojalność wobec marki.

7. Zaangażowanie klienta online i offline

Coraz więcej firm pracuje nad tym, żeby przenieść kampanie internetowe do świata rzeczywistego.

social-media-trends-2014-infographic

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring