DigitasLBI: trzy zjawiska w sprzedaży wielokanałowej 2014

multi-channel

Na całym świecie konsumenci coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych podczas robienia zakupów. Takie wnioski płyną z raportu „Conncected Commerce: A Snapshot of the Modern Shopper”, opublikowanego przez firmę DigitasLBi.

„Tego typu badania rynku przeprowadzamy od dawna. Tym razem jednak po raz pierwszy podeszliśmy do tematu globalnie, badając zwyczaje konsumentów z 12 różnych krajów” – powiedziała Barabara Nonas z DigitasLBI w rozmowie z redakcją Evigo.com.

1. M-commerce na podium

Połowa respondentów zgadza się z tezą, że smartfony zrewolucjonizowały ich podejście do zakupów. 34% posiadaczy tych urządzeń przynajmniej raz dokonało zakupu za ich pomocą. 72% z kolei twierdzi, że używają smartfona podczas zakupów w sklepach tradycyjnych. Liderem w tej dziedziny Chiny, gdzie 76% użytkowników smartfonów zrobiło zakupy za ich pomocą przynajmniej raz w ciągu ostatnich 3 miesięcy. W USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Singapurze odsetek ten wynosił zaledwie 35%. „Ta różnica wynika z dwóch kwestii. Po pierwsze, poziom życia oraz zarobków Chińczyków rośnie w ostatnich latach bardzo gwałtownie. Po drugie, dostęp do mobilnego internetu oraz urządzenia mobilne są w Chinach dużo bardziej powszechne, niż tradycyjne komputery typu desktop” – powiedział Chia Chen, Senior Vice President, Mobile w DigitasLBi North America w rozmowie z redakcją Evigo.com.

2. Nowe trendy w multi-channel: ROPO i showrooming

Coraz więcej konsumentów zaczyna doceniać zalety modelu multi-channel, nawet jeśli robią to nieświadomie. Klienci coraz częściej używają internetu aby ułatwić sobie zakupy: 88% konsumentów na świecie szuka produktów w sieci zanim zrobi zakupy w sklepie. 14% korzysta z zakupów online podczas pobytu w sklepie tradycyjnym. 88% konsumentów twierdzi, że jeśli w internecie znalazłoby analogiczną ofertę z 10-procentową zniżką, nie kupiłoby tego towaru.

3. Chińczycy wiodą prym w social media

82% użytkowników chińskich portali społecznościowych twierdzi, że social media wpłynęło na zmianę modelu ich zachowania. W Singapurze odsetek ten wynosi 74%, a w Hiszpanii, we Włoszech i w USA około 55%. Co czwarty Chińczyk używający social media twierdzi, że częściej kupuje produkty marek, które zna z portali społecznościowych.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring