USA: Siedem sklepów online, które uruchomiło sprzedaż tradycyjną

Liczba e-detalistów, którzy zdecydowali się na inwestycje w tradycyjny kanał sprzedaży urosła na amerykańskim rynku do rozmiarów fenomenu. Poniżej przedstawiamy listę sklepów online, które odważyły się na podobny manewr biznesowy.

1. Piperlime.com

Piperlime/Facebook

Piperlime/Facebook

Piperlime to sklep online s San Francisco założony w 2006 roku przez twórców GAP. Sklep oferuje szeroki wybór damskich butów i torebek, a także akcesoriów dla mężczyzn i dzieci. Jesienią 2009 roku firma rozszerzyła swoją ofertę o pełną damską kolekcję odzieżową, a następnie – także o męską. Obecnie asortyment sklepu Piperlime.com obejmuje produkty ponad 250 marek. Pierwszy fizyczny sklep firma otworzyła we wrześniu 2012 roku w nowojorskiej dzielnicy SoHo.

2. BaubleBar.com

BaubleBar/Facebook

BaubleBar/Facebook

BaubleBar to internetowy sklep z biżuterią. Firma powstała jako projekt dwóch absolwentek Harvard Business School, podsiadających również doświadczenie w bankowości inwestycyjnej: Amy Jain i Danielli Yocobovsky. Firma powstała w 2011 roku i miała wypełnić lukę na rynku modowym jako sklep sprzedający produkty wysokiej jakości w przystępnej cenie. W 2013 firma zaprezentowała swoją pierwszą kolekcję ślubną. Na podstawie umowy zawartej w styczniu 2014 roku produkty BaubleBar będę dostępne w 35 amerykańskich salonach firmy Nordstrom.

3. BostonProper.com

Boston Proper

Boston Proper/Facebook

Boston Proper to wydawca katalogu z biżuterią i dodatkami dla kobiet o tym samym tytule. Poprzez swoją witrynę internetową oraz kwartalnik firma sprzedaje importowane sukienki, bieliznę, spodnie, koszule, buty, swetry i stroje kąpielowe. W asortymencie sklepu znajdują się zarówno ubrania do noszenia na co dzień jak i bardziej eleganckie kreacje. Boston Proper wysyła około 35 milionów katalogów każdego roku. Są one skierowane do kobiet w wieku od 35 do 55 lat. Poza swoim sztandarowym katalogiem odzieżowym, firma wydaje także katalogi zawierające oferty biur podróży oraz asortyment sportowy. W 2011 roku Boston Proper został przejęty przez Chico’s FAS za kwotę 205 milionów dolarów.

4. Bonobos.com

Bonobos

Bonobos/Facebook

Bonobos to internetowy sklep z odzieżą męską. Firma oferuje spodnie, garnitury, koszule oraz kostiumy kąpielowe. Sklep został założony w 2007 roku Nowym Jorku przez studentów Stanford Business School, Andy’ego Dunna i Briana Spaly’eya. W roku 2012 Bonobos rozszerzył swoją ofertę o multi-kanałową usługę „Guideshops” oraz partnerski projekt realizowany wspólnie z firmą Nordstrom.

5. Warbyparker.com

Warby Parker

Warby Parker/Facebook

Warby Parker działa od 2010 roku i specjalizuje się w sprzedaży okularów korekcyjnych oraz przeciwsłonecznych i sprzedaje swoje produkty głównie przez internet. Firma zatrudnia zewnętrznych projektantów, dzięki czemu znacznie udało jej się ograniczyć koszty. Warby Parker posiada także własne salony sprzedaży w Nowym Jorku, Los Angeles i Bostonie, a także sieć showroomów obejmujących Filadelfię, Oklahoma City, Chicago, Miami Beach, Charleston, Nashville oraz Richmond.

6. JustFab.com

JustFab

JustFab/Facebook

JustFab (do niedawna Justfabulous) to jeden ze sklepów online działających w subskrypcyjnym modelu sprzedaży. Jego asortyment obejmuje buty, torebki i biżuterię. Firma stawia na personalizację, oferując swoim klientom produkty dopasowane do ich indywidualnych preferencji. W portfolio spółki znajdują się również marki takie jak FabKids, ShoeDazzle oraz Fabletics. W 2013 roku firma kupiła sklep The Fab Shoes, zaznaczając swoją obecność na rynkach francuskim oraz hiszpańskim.

7. HauteLook.com

HauteLook

HauteLook/Facebook

HauteLook to sklep online z Los Angeles, oferujący zarejestrowanym użytkownikom oferty ograniczone czasowo. Asortyment sklepu obejmuje odzież i dodatki, a także artykuły Home decor. Firma wystartowała w 2007 roku, a w marcu 2011 została przejęta przez Nordstrom.

Reklama

SCF 2017 Spring