Raport: Google coraz bardziej popularny jako social login

social login

Ponad połowa użytkowników internetu korzysta z opcji social login, zaś 90% wie o jej istnieniu. Dzięki temu rozwiązaniu nie trzeba tworzyć konta ani pamiętać kolejnego hasła, nie dziwi zatem jego rosnąca popularność.

Użytkownicy stron internetowych najczęściej wybierają opcję logowania się przez Facebook, jednak w pierwszym kwartale 2014 roku jego udział spadł z 45% do 42%. jednocześnie obserwujemy rosnącą popularność Google. Za pomocą konta w tym serwisie loguje się już 38% internautów. Dane te pochodzą z raportu Social Login Trends opublikowanego przez firmę Janrain.

Rosnącą popularność Google zawdzięcza z jednej strony stałemu rozwojowi, a z drugiej wysiłkom mającym na celu integrację produktów znajdujących się w jego portfolio, takich jak Gmail, YouTube czy Play. Wielu użytkowników Google ceni sobie możliwość korzystania z jednej internetowej tożsamości, która daje dostęp do wielu serwisów. Preferencje konsumentów co do wyboru social loginu odzwierciedlają to, czy darzą konkretne platformy społecznościowe sympatią. Dlatego też często korzystają z dodatkowych serwisów oferowanych przez danego dostawcę, jeśli można się w nich zalogować z tego samego konta.

Mimo że Yahoo wybiera nadal mniej niż 10% internautów, jego wzrost w tym kwartale był największy od czterech lat. Udział Yahoo wzrósł o 1,5%, czego przyczyną są zapewne działania mające na celu przebudowę modelu biznesowego. Wysiłki mające na celu pozyskanie lojalności użytkowników są coraz bardziej widoczne. Jednak ciężko przewidzieć, jakie będą długofalowe skutki decyzji Yahoo, żeby nie udostępniać już opcji logowania się do jego serwisów z kont Google i Facebook.

Dla marketerów trendy te są niezwykle istotne. Dzięki opcji social login łatwiej jest pozyskać dokładne dane o klientach i stworzyć ich profile. Ułatwia on również proces rejestracji do e-sklepu i daje wgląd w dane demograficzne o klientach. Można go wykorzystać do personalizacji, targetowania i segmentacji ofert.

Przeczytaj cały artykuł w serwisie Evigo.com

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring