Radware: CDN nie rozwiąże wszystkich problemów z wydajnością

Radware, wiodący dostawca aplikacji i rozwiązań w chmurze, opublikował kwartalny raport “State of the Union: E-commerce Page Speed & Web Performance, Spring 2014.”

Spośród stron 100 wiodących sklepów, z zainstalowaną Siecą Dostarczania Treści (Content Delivery Network, tzw. CDN), 75% ładuje się o sekundę dłużej niż strony, które nie korzystają z tej funkcji. CDN-y są to serwery pośredniczące, rozlokowane na całym świecie, które mają za zadanie skrócenie czasu transferu danych, szczególnie plików graficznych. Dzięki nim nie trzeba ładować danych z jednego serwera macierzystego, który może być zlokalizowany na innym kontynencie.

Powiększ obraz

CDN online retailing

Mimo to, z raportu Radware wynika, że średni czas reakcji strony korzystającej z CDN wynosił 5,7 sekundy, podczas gdy te niekorzystające reagowały w ciągu 4,7 sekundy.

„Wyniki tych badań nie powinny być traktowane jako krytyka CDN-ów” – mówi Kent Alstad wiceprezes Radware. „Powinny raczej uświadomić e-sklepom, że CDN-y odpowiadają jedynie za część wydajności strony internetowej. Dziś witryny internetowe są większe i bardziej złożone niż kiedykolwiek, a CDN-y odnoszą się tylko do jednego z aspektów tego problemu. Właściciele stron powinni zdawać sobie sprawę z tego, że czasami aby podnieść wydajność strony, trzeba wprowadzić też inne usprawnienia.”

„Mimo że wydłużenie czasu reakcji zaledwie o sekundę nie wydaje się być znaczące, może mieć negatywny wpływ na kluczowe wskaźniki wydajności strony” – dodaje Alstad. „Nasze poprzednie badania pokazały, że jedna sekunda może spowodować, iż bounce rate wzrośnie o 8,3%, liczba wyświetleń strony o 9,3%, a wartość koszyka nawet o 2,1%. Każdy z tych wskaźników ma niezwykłą wagę dla e-sklepu.”

Przeczytaj cały artykuł w serwisie Evigo.com

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring