Deloitte: internet napędza jedną trzecią sprzedaży stacjonarnej

Internet generuje 36 centów z każdego wydanego w sklepie stacjonarnym dolara.  W sumie obroty sklepów napędzane przez aktywność online wynoszą 1,1 biliona dolarów – wynika z najnowszych badań Deloitte Digital. Do końca 2014 roku liczba ta wzrośnie do 50% i osiągnie wartość 1,5 biliona dolarów.

Raport “The New Digital Divide” jest pierwszą publikacją, która określa, w jakim stopniu używanie komputerów, laptopów, tabletów i smartfonów wpływa na sprzedaż w sklepach stacjonarnych.

internet

„Sprzedaż mobilna i internetowa stanowi jedynie niewielki ułamek całkowitego obrotu z handlu detalicznego.” – mówi Kasey Lobaugh, dyrektor ds innowacji w Deloitte Consulting LLP i Deloitte Digital. „Sprzedawcy, którzy koncentrują się na handlu internetowym – zamiast tworzyć całościowe doświadczenie, które kończy się zakupem – często mają problemy ze stwierdzeniem, jak ich klienci robią zakupy i w jaki sposób podejmują decyzje w sklepie. W efekcie powstaje rozdźwięk między tym, czego chcą klienci, a tym, co dostają od sprzedawców. Grozi to spadkiem obrotów, dlatego sprzedawcy powinni całkowicie zmienić sposób, w jaki inwestują i mierzą efekty swoich działań w internecie.”

Z szacunków rynkowych wynika, że smartfony generują ok 40 miliardów dolarów obrotów. Dla porównania, dane Deloitte Digital wskazują na to, że sprzedaż stacjonarna napędzana przez urządzenia mobilne osiągnęła wartość 593 miliardów dolarów.

Większy ruch w sklepie, konwersja i wydatki

Poziom konwersji w wypadku klientów, którzy podczas zakupów korzystają z urządzeń mobilnych jest o 40% wyższy niż w wypadku klientów, którzy nie korzystają z urządzeń. Poza tym, Deloitte Digital stwierdził, że urządzenia mobilne mają ogromny wpływ na ruch w sklepie, poziom wydatków i lojalność konsumentów:

  • 84% klientów robiących zakupy w salonach sprzedaży korzysta z urządzeń przed lub w trakcie
  • 22% klientów, którzy korzystają z internetu wydaje więcej w sklepach. Ponad połowa z nich twierdzi, że wydaje co najmniej 25% więcej niż planowała
  • 75% respondentów twierdzi, że informacje o produktach znalezione w social media mają wpływ na ich zachowania zakupowe i wzmacniają lojalność wobec marki

 Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring