Gartner: budżety na reklamę w internecie wzrosną w 2014 roku o 10%

Gartner

Budżety na reklamę internetową wzrosną o 10% w 2014 roku. W 2013 roku wzrost ten był również dwucyfrowy – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Gartner. Przedsiębiorcy przeznaczają średnio 10,7% rocznych obrotów na działania marketingowe, zaś na marketing internetowy – 3,1%.

Wnioski zawarte w raporcie Digital Marketing Spending oparte są na sondażu przeprowadzonym wśród 285 menedżerów ds. marketingu. W większości dane dotyczyły globalnej działalności firmy, jedynie 21% dostarczyło informacji wyłącznie o Stanach Zjednoczonych. Firmy, które wzięły udział w badaniu mają powyżej 500 milionów dolarów obrotu rocznie (średnio 4,4 miliardy dolarów). Badanie miało na celu stwierdzenie, jak marketerzy alokują budżety reklamowe oraz jakie działania składają się na sukces marketingowy.

Pozyskać i zatrzymać klienta

„Najlepsi marketerzy przeznaczają większe budżety na zdefiniowanie rynków, rozwój oferty, a także przyciągnięci i zatrzymanie klientów.” – mówi Yvonne Genovese, wiceprezes Gartner. „Wydatki na marketing internetowy mają coraz większy udział w rocznych budżetach operacyjnych. W 2013 wynosił on 3,1% rocznego obrotu firm, w porównaniu z 2,6% w 2012 roku. Stanowi to wzrost o 20%.”

11% respondentów stwierdziło, że w 2013 rokui wydało więcej niż połowa budżetów marketingowych na działania w internecie. Dla porównania, w 2012 roku było to 3%. Wydatki na reklamę w internecie stanowiły w 2013 roku średnio 28,5% budżetu reklamowego, w porównaniu z 25,5% w 2012 roku.

Z badań wynika również, że 77% zatrudnia chief customer officera albo jego odpowiednik.

„Klienci wchodzą w interakcję z marką za pomocą wielu różnych kanałów, zarówno online jak i offline. Zaczęli oczekiwać, że doświadczenie zakupowe będzie nieprzerwane, niezależnie od tego, gdzie się zaczęło.” – mówi Laura McLellan, wiceprezes Gartner. „Firmy kontaktują się z klientami przez strony internetowe, aplikacje mobilne, profile społecznościowe, wyszukiwarki, e-mail, call center i wiele innych kanałów. Stąd rosnąca popularność stanowiska CCO. Jego zadaniem jest koordynować i ułatwiać klientowi proces zakupowy.”

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring