Fluid.com: jak prawidłowo wykorzystać formularze w e-sklepie

online retailing study e-commerce

Płacenie za zamówione towary bywa najmniej przyjemną częścią zakupów w sieci. Klienci e-sklepów oczekują prostych rozwiązań, które pozwolą im szybko zapłacić za zakupy i zająć się czymś innym.

Według Ashley Auld, dyrektor Fluid.com, firmy specjalizującej się w rozwiązaniach z zakresu UX dla e-commerce, istnieją trzy sposoby na ułatwienie klientowi procesu zapłaty za zamówione w e-sklepie produkty. Do tych sposobów zaliczamy alternatywny adres dostawy, walidację formularza oraz rezygnację z ponownego logowania podczas zapłaty. Szczególną uwagę przy tym zwrócić należy na formularze, które klient musi wypełnić aby dokonać zapłaty.

Formularze w e-sklepie muszą być proste i czytelne

Znacznym ułatwieniem dla klienta zamawiającego towary online jest możliwość skierowania przesyłki pod adres alternatywny, nie pokrywający się z adresem wynikającym z danych przelewu. Najlepiej, gdyby opcja podania takiego adresu była dla klienta jedynie opcją, a nie koniecznością. Formularze w e-sklepie muszą być proste i czytelne, a ich walidacja pozwoli klientowi upewnić się, że wpisuje on prawidłowe dane na każdym etapie jego wypełniania. Eliminuje to konieczność poprawiania danych na późniejszym etapie. Istotne jest tez usunięcie ekranu logowania, który podczas zapłaty za zakupy często bywa po prostu irytujący. Na skutek tego większość klientów loguje się po prostu jako gość.

Ukryte koszty – główna przyczyna porzucania koszyka

Istotna jest również sama forma oraz UX procesu płatności. Chodzi o to, aby był on najprostszy jak to możliwe. Klienci powinni mieć możliwość szybkiej i sprawnej zapłaty, ponieważ taka forma zwiększa szansę na ich powrót w przyszłości. Według Ashley Auld, transparentność e-sklepu pod względem dodatkowych kosztów transakcji oraz wyświetlenie klientowi podsumowania jego zamówienia jest kluczowe dla obniżenia liczby klientów porzucających koszyk. „Mimo, że kiepski design modułu płatności potrafi uprzykrzyć życie konsumenta, nie jest to główny powód, dla którego porzuca on koszyk. Powodem tym są nieoczekiwane koszty, głównie jeśli chodzi o wysyłkę towaru” – tłumaczy Auld.

Według Ashley Auld, jeśli konsument zostanie postawiony przed niezliczoną liczbą formularzy, które będzie musiał wypełnić oraz nakaże mu się przejść przez kilka lub kilkanaście kroków zanim będzie mógł zapłacić takie towary, to prawdopodobnie porzuci on swój koszyk z zakupami. „Konsument nie musi widzieć wszystkich opcjonalnych informacji na raz, ale powinien mieć do nich łatwy dostęp” – tłumaczy Auld.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring