AmazonCart: kolejny krok w stronę sprzedaży wielokanałowej

Klienci Amazon otrzymali do dyspozycji nową funkcję: dodawanie produktów do koszyka bezpośrednio z poziomu Twittera. #AmazonCart umożliwi zakupy bez dodatkowego logowania oraz zmiany witryny.

Dla użytkowników Twittera posiadających konta w e-sklepie Amazon funkcja ta wydaje się niezwykle wygodna. Nie wymaga ponownego logowania czy zakładania dodatkowego konta. Wystarczy pod wybranym produktem, znalezionym na Twitterze, dodać tag #AmazonCart, a produkt ten zostanie umieszczony w koszyku zakupowym Amazon, gdzie będzie oczekiwał na zapłatę. Kiedy klient będzie chciał zapłacić, wystarczy że przejdzie do sklepu Amazon i sfinalizuje transakcję.

#AmazonCart: kolejny krok w stronę sprzedaży wielokanałowej

Według klipu wideo zamieszczonego przez Amazon, idea nowej usługi polega na stworzeniu sprawnego i łatwego w użyciu, alternatywnego sposobu zamówień. „Koniec z przełączaniem aplikacji, wpisywaniem haseł i zapamiętywaniem produktów znalezionych na Twitterze. Teraz można po prostu dodać je do koszyka i zapłacić za nie w dogodnym czasie” – informuje Amazon.

Login and Pay with Amazon: uproszczone płatności online

#AmazonCart to nie pierwsza próba, którą Amazon próbuje w celu ułatwienia konsumentom procesu zakupowego. W październiku 2013 roku firma wprowadziła usługę „Login and Pay with Amazon”. Pozwala ona e-detalistom na wprowadzenie do swoich sklepów opcji logowania za pomocą konta Amazon. Jak wynika z badań firmy, klienci znacznie częściej wybierają sklepy, w których proces logowania jest uproszczony do minimum oraz takie, w których już posiadają zarejestrowane konta. Dodatkowo, detaliści mogą nadal korzystać z danych z danych oraz historii zakupowej klienta, co pozwala im na jeszcze lepszą personalizację oferty.

Konsumenci wielokanałowi oczekują spójnego systemu zakupowego

Nowe partnerstwo pomiędzy Twitterem i Amazon jest kolejnym krokiem w stronę sprawnego modelu sprzedaży wielokanałowej. Według badania Mobile Shopper Study, przeprowadzonego przez GE Capital Retail Bank, klienci wielokanałowi z reguły zwracają mniejszą uwagę na koszty. „Tacy konsumenci oczekują sprawnego i łatwego w użyciu systemu zakupowego, który będzie można obsłużyć zarówno w sklepie, jak i poza nim” – tłumaczy Courtney King, wiceprezes GE Capital Retail Bank.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring