Staruszek Harrods uruchamia serwis na urządzenia mobilne

Harrods sklpe online

Symbol brytyjskiej elegancji, Harrods, pracuje nad serwisem dedykowanym na urządzenia mobilne. W ten sposób słynny dom towarowy z londyńskiej dzielnicy Knightsbridge chce podbić zagraniczne rynki.

Harrods to największy dom towarowy w Europie. Jego historia sięga 1875 roku, gdy 25-letni Charles Henry Harrods otworzył pasmanterię pod szyldem ze swoim nazwiskiem. Dziś sklep jest nie tylko wizytówką Londynu, ale też poważnym graczem na rynku e-commerce. Z asortymentu liczącego 700 tys. produktów jedynie noże, perfumy, produkty łatwo psujące oraz alkohol nie są dostępne w sieci. Na pozostałe artykuły zamówienia da się składać z 47 państw świata.

Strona harods.com w wersji na smartfony i tablety ma być gotowa jesienią. – To część naszej strategii, której celem jest zapewnienie harods.com pozycji lidera wzrostu sprzedaży dóbr luksusowych przez najbliższe pięć lat. Przygotowujemy się do zwiększenia popytu na ekskluzywne produkty i chcemy by nasza marka była bardziej obecna w internecie – powiedział David Worby, dyrektor Harrodsa. Szczególną estymą brytyjska marka cieszy się w Stanach Zjednoczonych. To właśnie Amerykanie najczęściej zamawiają towary z domu towarowego przy Brompton Road.

Czy mobilna wersja sklepu Harrodsa zwiększy liczbę klientów zza oceanu? To bardzo prawdopodobne. Według amerykańskiej firmy badawczej Forrester Research w USA jedynie 13 proc. posiadaczy urządzeń mobilnych używa ich do robienia zakupów. Jak wynika z badań ankietowych najbardziej zniechęcający jest niedostatek mobilnych wersji stron.

Z raportu firmy Forrester wynika też, że zakupy przy użyciu telefonów najczęściej robią trzydziestoparoletni mężczyźni. Są to osoby dobrze sytuowane – 40 proc. z nich zarabia ponad 100 tys. dolarów rocznie. Dwie na trzy osoby robiące zakupy przez urządzenia mobilne pracuje na dwa etaty i nie ma czasu robić ich w inny sposób.

Czyżby oferta Harrodsa miała trafić do mas?

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring