Forrester: w 2018 rynek będzie zdominowany przez model cross-channel

Forrester

Sprzedaż stacjonarna wzmocniona dzięki inspiracjom pochodzącym z internetu odpowiada za 44% całej sprzedaży na terenie Unii Europejskiej – wynika z najnowszych badań Forrestera. Sprzedawcy powinni skupić się na tym, jak internet wspomaga sprzedaż naziemną, a nie tylko na tym, ile transakcji dokonuje się w sieci.

Nowy raport firmy konsultingowej Forrester, “European Cross-Channel Retail Sales Forecast, 2013 to 2018″ pokazuje, że do 2018 roku sprzedaż w modelu cross-channel będzie odpowiadała za 44% obrotów z handlu na terenie całej Unii Europejskiej. Jej wartość wyniesie 920 miliardów euro (na ten rok prognozuje się 596 miliardów euro), zaś sprzedaż przez internet będzie warta 169 miliardów euro (118 miliardów w 2014 roku).

„Dlatego, mimo dwucyfrowej dynamiki wzrostu sprzedaży online w Europie, sprzedaż cross-channel będzie odpowiadała za większą część obrotów z handlu. Dlatego należy stale udoskonalać ten model biznesowy.” – czytamy w raporcie.

Istnieją dwa oczywiste powody dla takiego wzrostu popularności sprzedaży cross-channel. Po pierwsze, rozpowszechnienie internetu jest coraz większe, a coraz więcej osób łączy się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych. Po drugie, spośród tych którzy korzystają z internetu jedna czwarta wyszukuje produkty przed ich kupieniem, a 55% nie kupuje regularnie w sieci.

Połączenie chęci korzystania z internetu i rosnącej popularności wyszukiwania na urządzeniach mobilnych jest siłą napędową handlu w modelu cross-channel.

Jak czytamy w raporcie, „Internet ma wpływ na znaczną część sprzedaży w sklepach stacjonarnych. Dotyczy to zarówno wyszukiwania przed kupieniem produktu, jak też korzystania z sieci w sklepach za pomocą komórek i udostępnionych tam tabletów.” Mimo to, zamiast pomyśleć o tym, jak za pomocą narzędzi cyfrowych wspomóc sprzedaż w sklepach, większość detalistów skupia się na tym, jak wpływają one na sprzedaż online.

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring