DHL rozwija sieć punktów odbioru osobistego

dhl_packstation

DHL, globalny lider rozwiązań logistycznych ogłosił, że do końca 2014 roku zwiększy o 300 liczbę punktów odbioru osobistego. Są to kioski podobne do paczkomatów InPost. DHL rozszerzy również usługę na Holandię i Włochy.

Automatyczne kioski DHL pozwalają odbierać i nadawać wysyłki w wygodny sposób. W Niemczech jest pięć milionów zarejestrowanych użytkowników oraz 2 650 kiosków. Oznacza to, że 90% Niemców mieszka 10 minut drogi od jednego z nich.

Zarejestrowani użytkownicy korzystają z tych punktów do odbierania produktów kupionych przez internet. Aby otrzymać przesyłkę, muszą mieć kartę i wysłać sms z kodem, który otrzymują gdy przesyłka jest już do odbioru. Kod pozwala im otworzyć odpowiednią szafkę.

Jak podano w oficjalnym oświadczeniu, do konca 2014 roku DHL planuje rozszerzyć sieć automatów o 300. Firma chce rozszerzyć usługi na rynkach międzynarodowych.

W kwietniu pierwsze z nich pojawiły się w Mediolanie. Pilotażowy program DHL Express we Włoszech przewidywał wprowadzenie 6-7 kiosków w 2014 roku. Ekspansja nastąpi również na rynku holenderskim.

Jak powiedziała Evigo.pl Dunja Kuhlmann z DHL Paket/Express Deutschland, program DHL Parcel ruszył ponad 10 lat temu. „Od tamtej pory stworzyliśmy sieć 2650 automatów na terenie Niemiec. Zarejestrowało się ponad pięć milionów użytkowników. Jedną z przyczyn sukcesu jest wygoda naszych usług. Klient nie musi czekać na listonosza, może odebrać i wysyłać przesyłki 24 godziny na dobę przez cały tydzień.” – powiedziała Kuhlman.

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring