Apple coraz silniejszy na amerykańskim rynku e-commerce

 

Apple e-commerce

Firma Apple zajęła drugie miejsce w USA w rankingu największych e-sklepów, tuż za Amazon. Według badań serwisu Internet Retailer z 2013 roku, zyski Apple wynosiły 18 miliardów dolarów, a zyski Amazon aż 68 miliardów dolarów. Apple wyprzedził firmę Staples, która dotychczas utrzymywała się na drugim miejscu. Jej zyski wyniosły jedynie 10 miliardów dolarów.

Amazon, który zdominował świat e-commerce, stale odnosi ogromny sukces ponieważ sprzedaje wszystko i to tylko przez e-sklep. Natomiast Apple skupia się na sprzęcie cyfrowym, oferowanym przez Internet oraz w sklepach stacjonarnych. Dla Apple, e-sklep nie jest głównym źródłem przychodu jak dla Amazon.

Z kolei według portalu Wired sklepy stacjonarne Apple ogłosiły najlepsze zyski wśród innych sieciówek. Poza dobrze sprzedającym się sprzętem, cyfrowe sklepy firmy, iTunes oraz App Store, także prosperują znakomicie. Klienci odwiedzają je regularnie po zakupie sprzętu Apple. Po raz pierwszy w tym roku, suma internetowych sprzedaży Apple obejmowała sprzedaże dokonane poprzez App Store i iTunes.

Dla Apple, e-sklep nie jest priorytetem, ale to się może wkrótce zmienić. Koncern z Cupertino zatrudnił byłą dyrektor Burberry, Angela Ahrendts, do poprowadzenia swoich operacji w sklepach jak i w sieci. Ale Apple nie prędko dogoni Amazon, giganta e-commerce, którego zyski równają zyskom kolejnych 10 firmom listy.

Przeczytaj pełną wersję artykułu w serwisie Evigo.com

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring