The Casino Group: francuski e-commerce wejdzie na Wall Street

france e-commerce

Francuski koncern The Casino Group ogłosił plany połączenia swojego działu e-commerce, Cdiscount, z brazylijskim e-sklepem Nova Pontocom, również wchodzącym w skład grupy. Restrukturyzacja jest częścią przygotowań firmy do wejścia na amerykańską giełdę.

Cdiscount działa we Francji, Kolumbii oraz w kilka krajach Azji, podczas gdy Nova jest znaczącym graczem na rynku brazylijskim.

Fuzja pozwoli konkurować z największymi graczami e-commerce

W wyniku połączenia dwóch dywizji e-commerce powstanie międzynarodowy holding, który będzie nosił nazwę NewCo. Dokonując tej fuzji jeszcze przed wejściem na giełdę, Casino ma nadzieję na uzyskanie przewagi, która pozwoli firmie podjąć wyzwanie stawiane przez największych graczy na świecie, takich jak Amazon czy Alibaba. Obydwie firmy zdążyły już zaznaczyć swoją obecność na rynku brazylijskim. Dodatkowo, przedstawiciele Alibaby ogłosili niedawno, że firma również planuje wydać prospekt emisyjny i wejść na giełdę w USA.

Alibaba – największy debiut giełdowy w historii USA

Wstępny prospekt emisyjny Alibaby opiewał na miliard dolarów, jednak realna wartość oferowanych akcji sięgnie prawdopodobnie dużo wyższej kwoty. Azjatycki gigant kontroluje obecnie ponad 80% chińskiego rynku e-commerce. Według Bloomberg News, łączna wartość firmy wynosi obecnie około 170 miliardów dolarów, a jej wycena po wejściu na giełdę może sięgnąć nawet 250 miliardów.

Casino Group także nie wstydzi się swoich wyników. W swoim niedawnym oświadczeniu firma przedstawiła dane finansowe, według których obydwie dywizje będące przedmiotem fuzji zakończyły rok 2013 z 4,1 miliarda dolarów obrotu. Cdiscount w tym samym roku mógł się pochwalić obrotem sięgającym 2,1 miliarda, pozostając największym e-detalistą we Francji. Na początku 2014 Cdiscount uruchomił też trzy nowe platformy e-commerce: w Kolumbii, Tajlandii oraz w Wietnamie.

Nova jest jednym z głównych graczy na brazylijskim rynku e-commerce. W roku 2013 firma osiągnęła łączny obrót w wysokości 2 miliardów dolarów. Platforma skupia kilka lokalnych e-sklepów, takich jak pontofrio.com, casasbahia.com.br, estra.com.br, baraterio.com oraz partiuviagens.com.br. Nova uruchomiła pierwszy serwis typu e-commerce market place w Brazylii w roku 2013. Prowadzi też e-platformę dla profesjonalistów z branży e-handlu, Hub.com.br.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring