CPC Strategy: Google pozycjonuje produkty według ich ocen i recenzji

Google online retailing

Wygląda na to,że liczba recenzji oraz ocena produktu wpływa na jego pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania Google. Zmiany w algorytmie odkryli specjaliści z dywizji Search w CPC Strategy.

Po wpisaniu w Google hasła „coffee grinders” (ang. młynki do kawy) analitycy z CPC Strategy odkryli zależność pomiędzy pozycjonowaniem danych produktów a ich integracją z oceną sprzedającego. Stwierdzili także, że algorytm Google w wysokim stopniu wpływa na kolejność wyświetlania wyników. W tym konkretnym przypadku na trzecim miejscu wyszukiwarka wyświetliła młynek, który miał średnią ocenę 4,5 gwiazdki oraz 69 recenzji. Na miejscu drugim wyświetlił się z kolei młynek o niższej ocenie, jednak o wyższej liczbie komentarzy – 312. Oznacza to, że algorytm Google podczas pozycjonowania wyników wyszukiwania w pierwszej kolejności bierze pod uwagę liczbę recenzji, dopiero później uwzględniając ocenę produktu.

Shopping Campaigns zamiast PLA

W kwietniu Google ogłosił, że dotychczasowa usługa Product Listing Ads zostanie zastąpiona nową – Shopping campaings. Aktualizacja wszystkich kampanii PLA do Shopping Campaigns odbędzie się w sierpniu. Dodatkowo, w marcu wprowadzona została nowa usługa dla reklamodawców korzystających z AdWords, pozwalająca na integrację ocen i recenzji produktów z wynikami wyszukiwania. Nowy algorytm może faworyzować tych, którzy zdecydowali się na pełną integrację nowej usługi, ponieważ jest ona zorientowana na bardziej bezpośrednie podejście sprzedażowe.

Google pozycjonuje według opinii

Beta testy przeprowadzone przed implementacją nowej usługi wykazały, że wyniki wyszukiwania wyświetlane w nowy sposób osiągają liczbę kliknięć o 10% wyższą niż w poprzednim formacie. Oceny są przyznawane poszczególnym produktom na podstawie tysięcy ankiet regularnie przeprowadzanych przez Google w ramach Google Consumer Surveys. Platforma ta zbiera opinie konsumentów, które według przedstawicieli Google są miarodajne, albowiem platforma jest otwarta dla wszystkich użytkowników i każdy może dodać swoją opinię. Google zapewnia także, że opinie będą stale aktualizowane.

CPC Strategy jest agencją reklamową z siedzibą s San Diego w Kaliforni. Roczny obrót reklamowy firmy wynosi 30 milionów dolarów.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring