Gigya: anatomia połączonego konsumenta

Media społecznościowe zmieniły sposób patrzenia na świat. Dzisiejszego konsumenta nie interesują już reklamy w telewizji czy w prasie. To dzięki platformom społecznościowym pozyskujemy informacje i dzielimy się nimi. Oczekujemy tez lepszych i bliższych relacji z firmami.

Firma Gigya stworzyła infografikę, z której dowiadujemy się, że 73% ankietowanych konsumentów kupi artykuły polecone przez sprzedawców na podstawie danych personalnych. Ponad 50% dorosłych poniżej 34 roku życia podzieli się obecną lokalizacją, aby spersonalizować zakupy.

Powiększ obraz

Anatomy Infographic

 

Recenzje internetowe mają wpływ na decyzje 90% konsumentów, a 74% korzysta z opinii internautów w mediach społecznościowych. Ponad 70% młodych ludzi podzieli się opinią o firmie, a 42% konsumentów oczekuje w ciągu 24 godzin odpowiedzi  na pytania czy uwagi skierowane do firm.

Jeżeli chodzi o zaufanie, 77% konsumentów ufa firmom, wiedząc, w jaki sposób wykorzystują one informacje personalne. Ponad połowa czuje się z tym niepewnie, a 29% opuszcza strony, które wymagają podania danych. Konsumenci pragną budować relacje z firmami – 68% przekłada uczucia i potrzeby nad markę czy produkt w zakupach.

Aż 8 na 10 osób chętnie publikuje komentarze czy pytania poprzez media społecznościowe i pragnie uczestniczyć w polepszaniu produktów. W zamian oczekują odpowiedzi i dodatkowych informacji ze strony firm.

Zakupy wielokanałowe zyskują na popularności, robi je aż 45% konsumentów. Preferują oni zakupy mobilne, przez internet, jak i te tradycyjne, w sklepach stacjonarnych. Ponad 20% konsumentów w wieku od 18 do 49 lat łączy się z internetem z czterech różnych urządzeń w ciągu jednego tygodnia.

Dzisiejszy konsument robi zakupy poprzez różne kanały, wyraża opinie i oczekuje odpowiedzi, komentuje i czyta komentarze, a także oczekuje spersonalizowanych zakupów. Dlatego też liczy na zaangażowanie firmy w portale społecznościowe, a dla firm jest to dziś najlepsza forma reklamy.

Przeczytaj pełną wersję artykułu na Evigo.com

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring