Akademia Unity: jak skutecznie przygotować wdrożenie e-commerce

Tomasz Gutkowski, specjalista ds. e-commerce w Grupie Unity

Tomasz Gutkowski, specjalista ds. e-commerce w Grupie Unity

Problemem przedsiębiorców, którzy współpracują z zewnętrznym partnerem przy wdrożeniu e-sklepu, bardzo często bywa to, że zamówiony projekt odbiega od oczekiwań. Jak twierdzi Tomasz Gutkowski, specjalista ds. e-commerce w grupie Unity, aby uniknąć dodatkowych kosztów i problemów z modyfikowaniem projektu, należy zdecydować się na gruntowną analizę biznesową i technologiczną.

O roli analizy we wdrożeniu platformy e-commerce Tomasz Gutkowski opowie podczas wystąpienia w ramach „Akademii Unity”. Jest to cykl wykładów skierowanych do profesjonalistów branży e-commerce, zorganizowany przez grupę Unity. Najbliższe spotkania odbędą się w Krakowie, we Wrocławiu, Poznaniu i Warszawie. „Moja prezentacja skierowana będzie zarówno do przedsiębiorców, którzy dopiero wchodzą na rynek sprzedaży internetowej, jak i do tych, którzy już prowadzą sprzedaż online.” – zapowiada Tomasz Gutkowski. „Cel jest taki, żeby pokazać jak uniknąć porażki we wdrożeniu platformy e-commerce, zarówno przy dużych jak i małych projektach. Podstawą są zawsze dobrze przygotowane założenia biznesowe.” – dodaje.

Jak wyjaśnia Tomasz Gutkowski, dobra analiza uwzględnia wszelkie aspekty wdrożenia e-sklepu: od określenia grupy docelowej, poprzez segmentację klientów, aż po aspekty technologiczne aż po marketing i promocję. Zanim przedsiębiorca zleci realizację projektu, powinien wiedzieć dokładnie, jakie elementy zostaną wykorzystane przy tworzeniu e-sklepu. Niestety, na polskim rynku często zdarza się, że ukończony przez agencję projekt podlega dalszym modyfikacjom, co opóźnia uruchomienie e-sklepu i generuje dalsze koszty. „Celowo podkreślamy kluczową rolę analizy, widzimy bowiem, że pozwala ona w dużej mierze uniknąć późniejszych problemów. „W naszym kilkunastoletnim doświadczeniu w branży mieliśmy sytuacje, gdy realizowaliśmy zamówienie bez takiej analizy przedwdrożeniowej. W efekcie po odbiorze projektu pojawiły się dodatkowe potrzeby biznesowe klienta, których on na etapie ustalania specyfikacji systemu jeszcze sobie nie uświadamiał.” – wyjaśnia Tomasz Gutkowski.

Analiza biznesowa, której celem jest przygotowanie wdrożenia platformy e-commerce, odbywa się w postaci kilku spotkań prowadzonych w trybie warsztatowym. Czas ich trwania zależy od skali projektu. „Podczas takich warsztatów zastanawiamy się wspólnie z klientem nad zasadnością poszczególnych rozwiązań. W toku spotkań powstaje dokumentacja, w której opisujemy m.in. grupę docelową, realizację, sposób wdrożenia projektu, funkcje i rekomendacje, infrastrukturę sprzętową, która będzie wykorzystywana, szczegóły oprogramowania.” – mówi Tomasz Gutkowski. Dokumentacja jest następnie akceptowana przez klienta. Dzięki świadomości i przejrzystości tego, co będzie wdrażane, można uniknąć potem problemów z modyfikowaniem projektu.

Prezentacja Tomasza Gutkowskiego wygłoszona zostanie w ramach Roadshow Akademii Unity. Patronem medialnym wydarzenia jest Evigo.pl

Reklama

SCF 2017 Spring